oppiiko vanhaki uutta!

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

oppiiko vanhaki uutta!

Postby kippari » Sun Nov 13, 2011 6:37 am

lyhyt yhteenveto. asun hämeenlinnassa ja olen 34v. nyt pikkuhiljaa olen kamoja(luistimet puuttuu) hommannu itelle sillä silmällä, josko sitä talvella kokeilis ulkojäillä. viiimeksi olen kamat päällä ollu 20v. sitten. kamat on ainaski menny aimo harppauksen eteenpäin. muistelisin silloin, et varsinkin rintapanssari osasto oli mitä oli. muista ny puhumattakaan. taisin olla yksi ensimmäisistä veskareista hämeenlinnassa( ehkä koko suomessa), joka sai maskin. potta oli kohon valmistama ja painoa n.2kg. niskat oli aikas hellänä, kun tuota tunnin pari piti. tarinaa riittäis vaikka kuinka paljon, mut tää saa riittää itsestäni. eli olen niin sanottu pystymolke tuote. kuinka pystyy vaihtaan perhos tyylliin? ps. jos joku haluaa tarjota rämpivälle molarille jääaikaa hallisssa, niin voisin jopa kokeilla. MODERAATTORIT SIIRTÄÄ OIKEAAN PAIKKAAN, JOS TUNTUU SILTÄ.
User avatar
kippari
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 23
Joined: Mon Nov 07, 2011 1:40 pm

Postby Lucky13 » Sun Nov 13, 2011 8:10 am

Oppii.

Kärsivällisyyttähän siinä toki tarvitaan. Ei se itsenäisesti opetteleminen mitenkään helppoa ja nopeaa ole, mutta pikkuhiljaa huomaa oppineensa ja se on mukava fiilis.

Ikävintä ainakin henk koht on se, ettei noilla normi höntsyvuoroilla pääse juurikaan reenaamaan, kun aina pelataan. Toistoja, toistoja ja toistojahan homma vaatisi. Oonkin miettinyt, että jos täältä Hml:n seudulta löytyisi pari muuta kiinnostunutta kassaria, voitaisi kimpassa sillointällöin varata ihan omat mv-jäät, johon ottaisi vain vetäjiä mukaan. Tällä iällä (37v) voisi keskittyä noihin torjuntoihin ja voisi jättää viivaluistelut vähemmälle... ;)
*Tänä iltana ei tuu pakkeja*
User avatar
Lucky13
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:23 am
Location: Hämeenlinna

Postby Mikkisixx » Sun Nov 13, 2011 8:54 am

Vähän sama homma itelläkin. -98 olympialaisten aikaan kävin 2 kertaa kokeileen moken hommia ja heti putkeen tänä vuonna uudestaan :D 6-7 kertaa nyt takana ja homma alkaa menee vähäsen jo sinne päin kun nyt tietää suunnilleen kuin kireälle kamppeet päälle laittaa niin pystyy keskittymään jo itse torjumiseenki. Vielä on tietenki paljo tekemistä mut ei auta ku reenata niin joka kerta rutiini kasvaa selkärankaan. 13 vuotta olin säbä maalin tolppien välissä niin se onneksi vähäsen on helpottanu tähän siirtymistä.
Mikkisixx
Rookie
 
Posts: 12
Joined: Fri Oct 21, 2011 4:42 pm
Location: Oulainen

Postby kippari » Sun Nov 13, 2011 9:54 am

Lucky13 wrote:Oppii.

Kärsivällisyyttähän siinä toki tarvitaan. Ei se itsenäisesti opetteleminen mitenkään helppoa ja nopeaa ole, mutta pikkuhiljaa huomaa oppineensa ja se on mukava fiilis.

Ikävintä ainakin henk koht on se, ettei noilla normi höntsyvuoroilla pääse juurikaan reenaamaan, kun aina pelataan. Toistoja, toistoja ja toistojahan homma vaatisi. Oonkin miettinyt, että jos täältä Hml:n seudulta löytyisi pari muuta kiinnostunutta kassaria, voitaisi kimpassa sillointällöin varata ihan omat mv-jäät, johon ottaisi vain vetäjiä mukaan. Tällä iällä (37v) voisi keskittyä noihin torjuntoihin ja voisi jättää viivaluistelut vähemmälle... ;)


tähän mäkin voisin yhtyä, jos saatais vaik 5-6 veskaria mukaan. hirvittää, et mahtaako sitä pysyä pystyssä ollenkaan. saati pukea vehkeet niskaan. tällä ikää tuo notkeus on tasoa kuin puupölkky.
User avatar
kippari
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 23
Joined: Mon Nov 07, 2011 1:40 pm

Postby 2slow4motion » Fri Nov 18, 2011 2:17 pm

Hienoo että löytänyt lajin uudestaan!! Itsr aloitin vasta 3.5 vuotta sitten ja nyt torjun jo monessa paikassa, Lue foorumia täältä löytyy ratkaisuja moniin ongelmiin!
2slow4motion
Resident goalie geek
 
Posts: 111
Joined: Sat Apr 04, 2009 9:10 am
Location: PORI

Postby #34 » Tue Nov 22, 2011 3:03 pm

Itsekin Hämeenlinnasta. Ikää 28

Aloitin 1.5 vuotta sitten "uudelleen" 15 vuoden tauon jälkeen. Perhostyyliä en ollut koskaan kokeillut, mutta nyt olen vuoden verran sitä sitkeästi "itseopiskellut ja kehittänyt omaa peliä.

Käyn 2-3 kertaa viikossa harrastejäillä. harjoitteluajan puute hidastaa "kehitystä" harrastevuorolla kun toistomäärät ovat liian pieniä. Itse olen saanut tuloksia aikaan vaan sitkeästi koittamalla harjoitella asioita harrastevuoron pelimuotoisuudesta riippumatta. Joskus heiluu verkko, mitä sitten. Pääasia, että saa analysoitua omaa peliä ja sitä kautta pystyy kehittymään.

GP ja muilla maalivahtisivustoilla pyöriessä oppii paljon, samoin kun pelejä katsomalla.

Olen mukana jos maalivahtijäitä saadaan järjestettyä.
#34
Rookie
 
Posts: 3
Joined: Mon May 17, 2010 6:01 am

Postby jrman » Tue Nov 22, 2011 3:17 pm

Jos MV-jäät saadaan esim Hämeenlinnaan, voipi olla, että Tampereelta osallistuu pari hidasta mutta kankeaa. Tai ainakin yksi
kiekkoilijat_piste_fi
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Postby kippari » Tue Nov 22, 2011 3:57 pm

no niin. rupeehan niitä veskareita löytyyn!

pistetään nimeä listaan, jotka osallistuisivat mv jäille( myös kustannuksiin ), jos harkkavuoroja saa edes inhimilliseen aikaan

1. kippari
User avatar
kippari
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 23
Joined: Mon Nov 07, 2011 1:40 pm

Postby Lucky13 » Wed Nov 23, 2011 8:30 am

2. Lucky13

Mukana ku peräpukama. :D
*Tänä iltana ei tuu pakkeja*
User avatar
Lucky13
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:23 am
Location: Hämeenlinna

Postby kippari » Tue Nov 29, 2011 4:40 am

kariutuuko tämä maalivahtijää aika? pistäkää ny nimiä listaan, et saadaan tarpeeksi porukkaa. pistetään nyt vaik takarajaksi ilmottautujille 24.12.2011, jos tähän mennessä ei tule tarpeeksi porukkaa(5-6) mukaan, niin haudataan ajatus
User avatar
kippari
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 23
Joined: Mon Nov 07, 2011 1:40 pm

Postby Lucky13 » Wed Nov 30, 2011 11:57 am

Elkääs ny hötkyilkö! Ei Roomaakaan päivässä rakennettu. Mulla on helposti kaks-kolme kaveria foorumin ulkopuolelta tulossa ja yks kamu ilmotti halukkuudestaan vetämään kyseisiä jäitä. Helpompihan se aina on, jos on joku ns. "ulkopuolinen" tsekkaamassa ja korjaamassa.

Hiljaa hyvä tulee... :D
*Tänä iltana ei tuu pakkeja*
User avatar
Lucky13
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:23 am
Location: Hämeenlinna

Postby Jukka Ropponen » Wed Nov 30, 2011 12:01 pm

Paltaan ketjun aiheeseen eli kyllä vanhakin oppii uutta kun vaan pääsee jäälle asioita hiomaan. Itse otin täksi kaudeksi toisenkin joukkueen jonne menin pelaamaan että pääsee ainakin 3 kertaa viikossa jäille ja treenaamaan. Samall olen mm tehnyt noiden korkeiden erikoisterien testausta ja kokeillut erilaisia tekniikoita poikkiliikkumiseen jne ja voin kertoa että kun vaan on kärsivällisyyttä asiaan, niin kyllä uudetkin asiat saa jollain tasolla ajettua sisään. Niin ja minulla on ikää mittarissa vasta 52 vuotta.

Jukka
Jukka

Blocker first - Questions later!
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Postby Lucky13 » Wed Nov 30, 2011 12:37 pm

Ikinuori Jukka. :D
*Tänä iltana ei tuu pakkeja*
User avatar
Lucky13
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:23 am
Location: Hämeenlinna

Postby #27 RH » Mon Dec 05, 2011 10:33 pm

Itekkin hml ja aina kiinnostaa harjottelu.Höntsää käyn pari kertaa vkossa mut ei ainakaan tunnu et ois kotelovaihe ohitettu.Seurataan mitä tulevan pitää.
Kaikki mitkä tulee maalia kohti on otettavissa...
#27 RH
Rookie
 
Posts: 1
Joined: Mon Dec 05, 2011 10:30 pm
Location: Hämeenlinna

Postby Toivo78 » Wed Dec 21, 2011 9:15 pm

Itse tänä syksynä aloitellut kiekkoveskana, kaukkista jo takana n. 10 vuotta ja ikää löytyy 33 v. Pelaan kaikkiaan 3 joukkueessa, joista 2 kiekkoa höntsyillen ja 1 kaukalopalloa. 2 kertaa olen käynyt MV-jäillä opettelemassa tekniikkaa, kun kerran lupasivat vetäjät, että saa mukaan tulla, vaikka muut osallistujat ovatkin junnuja :lol: Hyvin ovat tämmöisen vanhan "pierun" ottaneet mukaan ja olen jopa jotain pientä saanut opittuakin... joten oppii se vanhakin koira uutta, kun vain päähän taotaan...
Mikä ei tapa, se vahvistaa
User avatar
Toivo78
Rookie
 
Posts: 5
Joined: Wed Oct 12, 2011 4:37 pm
Location: Kauhava

Next

Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests