oppiiko vanhaki uutta!

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Postby Jonppa » Thu Dec 22, 2011 12:17 pm

Oppii varmasti! Toisessa minun aloittamassa topikissa oon koittanu kysellä, että miten "vanhemmalla" iällä alottaneet on päässy eteenpäin uralla, tarkotan että onko päässy pelaamaan muuallakin kuin harrastesarjassa? Itse olen aika nuori vielä 23v ja haluaisin päästä vielä joskus pelaamaan esim. 3-2 divaria.
Jonppa
Resident goalie geek
 
Posts: 276
Joined: Sun Jul 29, 2007 10:29 am
Location: Siilinjärvi

Postby 2slow4motion » Wed Jan 11, 2012 3:06 pm

Sama tavoite täällä, tarvisi uskaltaa vaan kaupa itseään treeneihin/näytille, mutta usko omaan taitoon on ainakin vielä järkkynyt. Tosin on pyydetty ulkomaillekin harrasteturnaukseen ei vaan toi ikä riittänyt kun otti maskin poispäästä =D. --> 50 turnee oli kyseessä.
2slow4motion
Resident goalie geek
 
Posts: 111
Joined: Sat Apr 04, 2009 9:10 am
Location: PORI

Postby kippari » Sat Jan 14, 2012 1:26 pm

no niin. tänään sit ensi kosketus jäille 20 vuoden tauon jälkeen. voi et, kun tuntu hienolta. luisteliminen vehkeet niskassa oli yllättävän helppoa, joten kyllä jossain aivonystyreissä oli tieto jäljellä, mut muuten oli vähän hakemista. tästä se lähtee. vanhasta muistista tuli myös pari vanhan liiton luistintorjuntaakin :D . sen kyllä huomasin omista otteista, et maihin en meinaa mennä millään, mut kyllä se tästä paranee "ehkä ".
User avatar
kippari
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 23
Joined: Mon Nov 07, 2011 1:40 pm

Postby Lucky13 » Sat Jan 14, 2012 5:27 pm

kippari wrote:no niin. tänään sit ensi kosketus jäille 20 vuoden tauon jälkeen. voi et, kun tuntu hienolta. luisteliminen vehkeet niskassa oli yllättävän helppoa, joten kyllä jossain aivonystyreissä oli tieto jäljellä, mut muuten oli vähän hakemista. tästä se lähtee. vanhasta muistista tuli myös pari vanhan liiton luistintorjuntaakin :D . sen kyllä huomasin omista otteista, et maihin en meinaa mennä millään, mut kyllä se tästä paranee "ehkä ".


Hyvä meininki! :D Niitä veskarijäitä voi olla aika mahdotonta järjestää, ainakin näyttää Hml:ssa olevan niin täynnä varauskalenteri, että tokkopa kaikille sopivaa ajankohtaa löytyy. :(
*Tänä iltana ei tuu pakkeja*
User avatar
Lucky13
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Thu Jan 08, 2009 9:23 am
Location: Hämeenlinna

Oppii vanhakin

Postby Esu762 » Tue Jan 17, 2012 6:15 pm

Itse olin pari vuotta salibandyjoukkueen veskarina ja siellä kaveri pyysi kokeilemaan kiekkoveskarin pestiä. Nyt tolppien välissä on seisottu jo pari vuotta ja mielestäni kehitystä on tapahtunut paljon, kun lähtötaso oli nolla ja ikää 36v.
Onnekseni olen päässyt osallistumaan maalivahtijäille kerran viikossa, jossa saanut perinpohjaista opetusta aivan perusasioista lähtien. Jäille pääsen kolme kertaa viikossa. Ja joskus jopa tuuraamaan II-div treeneihin ;).
Esu762
Rookie
 
Posts: 5
Joined: Tue Mar 09, 2010 11:34 am
Location: Pieksämäki

Postby jrman » Tue Jan 24, 2012 5:52 pm

kiekkoilijat_piste_fi
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Postby kippari » Wed Feb 29, 2012 1:57 pm

päivitystä tänne.
kyllä näköjään helv...n pitkän tauon jälkeen voi oppia uutta. varsinkin kun on vanhan käytännön poikia. sijoittumiset on väliillä aivan päin prinkkalaa, mut kyl se siitä. jäävedotkin tuntuu menevän aina, mut kyl se siitä. ennen höntsäilyn alkua muutamat v-liuku harjotukset. menee vähä, kun elokuvissa, mut ite pelissä kaikki unohtuu ja musta tulee futisveskari, mut kyl se siitä. paikallaan maissa ollessani ei oikein tuo liukuminen onnistu, mut kai sekin onnistuu muutaman vuoden päästä. kaikki vähäinenkin tieto on opittu videoita katsellessa tai katsellessa vastapuolen paremman veskarin työskentelyä. summarum summarum. pääsen kuiteski keskimäärin tuurausvuoroja pelaan 4-7krt viikossa, joskus olen ahnehtinu 3krt/päivässä ja tuo nyky kunnolla on aivan liikaa. tavoite vaatimaton nhl-hall off fame paikka :D .
User avatar
kippari
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 23
Joined: Mon Nov 07, 2011 1:40 pm

42v Rookie

Postby maraski » Fri Jun 08, 2012 9:54 am

Jonppa wrote:Oppii varmasti! Toisessa minun aloittamassa topikissa oon koittanu kysellä, että miten "vanhemmalla" iällä alottaneet on päässy eteenpäin uralla, tarkotan että onko päässy pelaamaan muuallakin kuin harrastesarjassa? Itse olen aika nuori vielä 23v ja haluaisin päästä vielä joskus pelaamaan esim. 3-2 divaria.


Nyt löytyi sellanen teksti, että oli pakko ottaa ja kommentoida.
Mulla on sellaine "ura" maalivahtina, että pelasin 2 erää D-junnuissa joskus 80- luvulla ja sen jälkeen tein kampäkin :D 27 vuotiaana Veteraaniporukkaan. No, 35 vuotiaana meinas ura olla ohi selkävaivojen takia, mutta...

Ura jatkuu sittenkin. Nyt noin pari vuotta on höntsitty ja haettu kuntoa kohdilleen.
Tulavalla kaudella teen sitten depyytin 3-divarijoukkuuessa!!!
No, ehkä en ainakaan heti pelaavana maalivahtina, mutta jotain on tullut tehtyä vuosien aikana oikein, kun pääsin sentään harjoitusrinkiin.

Ja voin sanoa, että nyt on motivaatiota enemmän kuin ikinä maalivahtiuralla. Kauden alkuun on vielä matkaa, mutta lehmä on jo laitumella :D
maraski
Rookie
 
Posts: 3
Joined: Wed May 23, 2012 9:10 pm
Location: Köyliö

Previous

Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests