Päästetyn maalin tai epäonnistuneen torjunnan nollaaminen

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Postby tomppa77 » Sat Dec 09, 2006 8:47 am

Maestro wrote:Harvinainen tapaus, mutta jos kiekko on jostain syystä mennyt maallii, niin yleensä tulee kovaan ääneen sanottua V***u.. Sillä tilanteen korjaan.. :)

Samaa metodia käytän myös itse, ja pakit naureskelevat kun yleensä ennenkuin kiekko menikään maaliin niin käytin tuota V alkuista sanaa :)
Pitäisi kyllä päästä tuosta eroon...
tomppa77
Maalivahti
 
Posts: 34
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:21 pm

Postby Blocker » Tue Dec 19, 2006 2:50 pm

Tuppaahan tuo olemaan aikas "suosittu" tapa. Vähän aikaa sitten muistelisin kattelleeni A-junnujen Tappara-Ässät-matsia, kun, ei niinkään helpon, maalin jälkeen tämä Ässien nimeltämainitsematon maalivahti huusi:

"V***u, heräkkää ny h******i jo s*****a!

Ja kyllä piippuhyllylle asti ja ehkä turhankin hyvin...
Blocker
Lord of goaltending
 
Posts: 727
Joined: Fri Dec 01, 2006 8:04 pm
Location: Tampere

Postby Lloyd » Tue Dec 19, 2006 3:20 pm

Kyllähän noita kirosanoja lentelee välillä jos on tullut maali. En sitten tiedä saako vastustaja siitä lisää virtaa, mutta minä ainakin innostun jos kuulen torjunnan jälkeen vastustajan päivittelevän.
Mitäs sitte?
User avatar
Lloyd
Lord of goaltending
 
Posts: 588
Joined: Wed Apr 26, 2006 4:19 pm
Location: Helsinki

Re: Päästetyn maalin tai epäonnistuneen torjunnan nollaamine

Postby Oltsu » Thu Dec 21, 2006 9:36 am

Eka kiekko pois maalista siihen lähelle, ettei rupee roiskimaan sitä. Sitten maski ylös, hörppy vettä ja sit takas pelaamaan. Nollaa vaan se tilanne ja oisit niinkun ei ois menny kiekkoa maaliin. Eikä hakata mailaa, koska se on ihan naurettavan näköstä ja ei anna hyvää kuvaa, ei se sen mailan vika ollu.
Oltsu
Resident goalie geek
 
Posts: 173
Joined: Thu Dec 21, 2006 9:23 am

Postby mokke35 » Thu Dec 21, 2006 4:57 pm

huikka vettä ja kiekko annetaan olla maalissa. --> kulmassa käynti ennen aloitust ja tilanne nollattu kun kiekko on tippunut.
imuri
mokke35
MV-friikki
 
Posts: 93
Joined: Thu Apr 27, 2006 6:49 pm

Postby Jack O'Lantern » Fri Dec 22, 2006 5:43 pm

Tähä kuulema löytyy oikeaki tapa?Itse vedän maskin päästä käväisen kulmas otan kulauksen vettä ja purskautan sitä naamallekki.Sitte vaa Maski takas päähä mietitään mikä meni metsään ja yritetään tehdä ens kerral paremmi.
Because sullon rumimmat kuteet ja pisin naama.
Jack O'Lantern
Rookie
 
Posts: 12
Joined: Sun Dec 17, 2006 10:21 am
Location: Ylitornio

Re: Päästetyn maalin tai epäonnistuneen torjunnan nollaamine

Postby Blocker » Sat Dec 23, 2006 1:33 pm

Oltsu wrote:Eikä hakata mailaa, koska se on ihan naurettavan näköstä ja ei anna hyvää kuvaa, ei se sen mailan vika ollu.



Samaa mieltä, sitä paitsi luulis et tollanen hermoilu vaan innostaa vastustajaa lisään tahtia.


Ps. Mailatkaan ei oo ilmasia!
Blocker
Lord of goaltending
 
Posts: 727
Joined: Fri Dec 01, 2006 8:04 pm
Location: Tampere

Postby Hirmulätty » Thu Dec 28, 2006 8:38 am

Nollaaminenhan tapahtuu tietenkin seuraavasti:
1. Lähintä vastustajaa kilven reunalla kypärään
2. Omaa pakkia mailalla pohkeeseen
3. Kiekko katsomoon kovalla lätyllä
4. Tuomarille pari valittua sanaa
5. Mailan kantilla muutama terävä napautus ylärimaan
6. Haukut huoltajalle teroituksesta
7. Vihainen katse ja sormimerkki valmentajalle huonosta pelitaktiikasta
8. Juomapullo kohti laidalla nojailevaa vahtimestaria

Tämän rituaalin jälkeen onkin sitten aika todeta, että omassa suorituksessa ei luonnollisesti ollut mitään korjattavaa ja asettaa uusi mato koukkuun!
"Hextall revolutionized the game with his puck handling ability. He took it to a new level and was like a third defenseman back there. Too bad he forgot how to stop the puck late in his career."
User avatar
Hirmulätty
Resident goalie geek
 
Posts: 298
Joined: Thu Oct 26, 2006 9:35 am
Location: Porvoo

Re: Päästetyn maalin tai epäonnistuneen torjunnan nollaamine

Postby Parski » Fri Dec 29, 2006 12:12 am

Blocker wrote:
Oltsu wrote:Eikä hakata mailaa, koska se on ihan naurettavan näköstä ja ei anna hyvää kuvaa, ei se sen mailan vika ollu.



Samaa mieltä, sitä paitsi luulis et tollanen hermoilu vaan innostaa vastustajaa lisään tahtia.


Ps. Mailatkaan ei oo ilmasia!


Siinä kohtaa ku maila osuu ylärimaa, tolppaa tai jonnee muualle ni ei siinä ehkä ajatella, että mailat maksaa tai se innottaisi vastustajaa tai minkä näköstä se on... Mielestäni näin pitää tehdä jos siltä tuntuu esimerkiksi erittäin helpon maalin jälkeen... Kyllä se ehkä hieman rauhoittaa mieltä...............
Harvemmin tänne on tullut paskaa kirjoiteltua!
User avatar
Parski
Lord of goaltending
 
Posts: 645
Joined: Tue May 30, 2006 9:55 am
Location: Kotka

Postby Oltsu » Fri Dec 29, 2006 10:43 am

No tee jos teet mut mun mielest se on aika tyhmän näköstä kun rupee heiluu siel maalilla. Mut jokasen oma päätös.
Oltsu
Resident goalie geek
 
Posts: 173
Joined: Thu Dec 21, 2006 9:23 am

Postby J-Plante » Fri Dec 29, 2006 1:29 pm

En ole muutamiin vuosiin itse pelannut.
Kun pelasin jätin kiekon aina maaliin, ei kiroilua eikä mailalla hakkaamista.
Tilanteen nopea analyysi ja keskittyminen seuraavaan tilanteeseen.
Omille valmennettaville olen myös opettanut että kiroilu ja mailalla hakkaaminen eivät poista mennyttä maalia eivätkä paranna tulevia suorituksia, päinvastoin.
User avatar
J-Plante
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 16
Joined: Thu Dec 28, 2006 5:08 pm
Location: Kuopio

Postby Oltsu » Fri Dec 29, 2006 1:44 pm

J-Plante wrote: olen myös opettanut että kiroilu ja mailalla hakkaaminen eivät poista mennyttä maalia eivätkä paranna tulevia suorituksia, päinvastoin.


Tätä mäkin tarkotin omalla viestilläni.
Oltsu
Resident goalie geek
 
Posts: 173
Joined: Thu Dec 21, 2006 9:23 am

Postby Hirmulätty » Fri Dec 29, 2006 1:55 pm

Niin, omista todellisista pelivuosista on jo muutama vuosi mutta tuosta mailan paiskomisesta tai hakkaamisesta sen verran muistoja, että en mäkään sitä halunnut tehdä ja pidin sitä typeränä.

Joskus peli- tai harjoitustilanteet vaan veivät mieheltä tajunnan ja mm. maila sai kyytiä.
Kyllä mä väittäisin että jos maalivahti pystyy kontrolloimaan tosi hektisessä tilanteessa mailan paiskomista tai paiskomatta jättämistä 100% niin kysyisin että onko maalivahti ihan tosissaan siinä pelissä sillä hetkellä mukana?

Itse aikanaan heitin C-sm pelissä mailan kaaressa oman vaihtopenkin taakse kun valmentaja kutsui mut vaihtoon huonon pelin alun jälkeen. Emmä sitä tahallani tehnyt ja hävetti ihan hirveesti kierrosten laskiessa mutta se oli se tilanne joka sai pojan kuumenemaan. Istuin sitte 3 seuraavaa peliä tilastomiehenä joukkueen kurinpidollisista syistä...
"Hextall revolutionized the game with his puck handling ability. He took it to a new level and was like a third defenseman back there. Too bad he forgot how to stop the puck late in his career."
User avatar
Hirmulätty
Resident goalie geek
 
Posts: 298
Joined: Thu Oct 26, 2006 9:35 am
Location: Porvoo

Postby Oltsu » Fri Dec 29, 2006 1:59 pm

Joo tietysti käyhän noita itse kullekkin, olen minäkin räiskiny mailoja paskaks. Viimeinen kerta kun räiskäisin mailaani tosissaan oli 2 vai 3 kautta sitten, pelin jälkeen edelliseltä valmennuspääliköltä tuli huudot ja hävetti niin paljon että mailan paiskominen jäi siihen. En muista tuliko minulle joukkueelta rangaistusta, mutta en olisi ihmetellyt vaikka olisi tullut.
Oltsu
Resident goalie geek
 
Posts: 173
Joined: Thu Dec 21, 2006 9:23 am

Re: Päästetyn maalin tai epäonnistuneen torjunnan nollaamine

Postby Blocker » Fri Dec 29, 2006 2:22 pm

Parski wrote:
Blocker wrote:
Oltsu wrote:Eikä hakata mailaa, koska se on ihan naurettavan näköstä ja ei anna hyvää kuvaa, ei se sen mailan vika ollu.



Samaa mieltä, sitä paitsi luulis et tollanen hermoilu vaan innostaa vastustajaa lisään tahtia.


Ps. Mailatkaan ei oo ilmasia!


Siinä kohtaa ku maila osuu ylärimaa, tolppaa tai jonnee muualle ni ei siinä ehkä ajatella, että mailat maksaa tai se innottaisi vastustajaa tai minkä näköstä se on... Mielestäni näin pitää tehdä jos siltä tuntuu esimerkiksi erittäin helpon maalin jälkeen... Kyllä se ehkä hieman rauhoittaa mieltä...............


Saattaa rauhotaa, joo, mutta kyllä mää sen verran viel aina pystyn ajatteleen, että kumpikos tuntuu paremmalta jälkeenpäin. Yks ehjä maila vai kaks puolikasta. :? Ja jos ei pysty mitään siinä ajatteleen, niin kylläpä kannattais jotain toimenpiteitä harkita...

Ja kyllä mää uskon että 99%:sti jälkeenpäin harmittaa/hävettää se mailan tulitikuiks pistäminen.
Blocker
Lord of goaltending
 
Posts: 727
Joined: Fri Dec 01, 2006 8:04 pm
Location: Tampere

PreviousNext

Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests