Kiekkopelko

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Re: Kiekkopelko

Postby Goalie02 » Tue Aug 28, 2012 6:12 pm

En tiedä kuinka isoon pokaan toimii, mutta meidän MV-valmentaja veteli joka reeneissä muutamaa kiekkopelkoista
päähän. Ei tietystikkään lujia, mutta pakotti torjumaan maskilla. Käsiä ei saanut käyttää. Toimi ainakin heille viime kaudella.
Goalie02
Rookie
 
Posts: 6
Joined: Tue Aug 28, 2012 5:42 pm

Re: Kiekkopelko

Postby 01molari » Sat May 17, 2014 11:45 am

Tuolla aikasemmin jukan ohjeissa oli että hommaa parhaat mahdolliet varusteet niin mitäs jos ei ole varaa? olen itse 01 syntynyt mutta käyn C junnujen treeneissä ja ainut pro varuste on kypärä. Esim patjat alkavat jäädä pieniksi mutta uusiin/hyviin ei rahaa ole?
User avatar
01molari
Maalivahti
 
Posts: 30
Joined: Mon Jan 06, 2014 3:05 pm

Re: Kiekkopelko

Postby Mrtikka » Wed May 21, 2014 11:11 am

01molari wrote:Tuolla aikasemmin jukan ohjeissa oli että hommaa parhaat mahdolliet varusteet niin mitäs jos ei ole varaa? olen itse 01 syntynyt mutta käyn C junnujen treeneissä ja ainut pro varuste on kypärä. Esim patjat alkavat jäädä pieniksi mutta uusiin/hyviin ei rahaa ole?


Katsele käytettyjä varusteita, kysele josko seuralla on yhteiskäytössä olevia varusteita? Ehkäpä seura voisi jopa auttaa taloudellisesti.
User avatar
Mrtikka
Resident goalie geek
 
Posts: 137
Joined: Sat Oct 04, 2008 7:39 pm

Re: Kiekkopelko

Postby FoxxOne » Thu May 22, 2014 7:56 am

Miten on käytkö kesätöissä tjsp. mistä voisi säästää rahaa?
Käytettynä kun varusteita ostaa niin säästää aika mukavasti rahaa.
Jos haluaa saada hyvän diilin varusteista kannattaa käyttää asiaan aikaa: mitä on myytävänä vaikka akselilla finhockey, nettimarkkinat jne jne ja millä hinnalla. Finhockeyssä paljon tulee uusia myynti ilmoituksia ja selailemalla ilmoituksia saattaa löytää erittäin edullisesti hyvää tavaraa.

Kannattaa yrittää kauden aikana heittää aina muutama kymppi/ tai vaikka satanen kuukaudessa jonnekkin säästötilille. Joka kuukausi jotain. Näin sitten kun tarve tulee on aina jotain säästössä valmiiksi, eikä se kertasijoitus ole niin iso lovi budjettiin.
FoxxOne
Maalivahti
 
Posts: 34
Joined: Fri Jan 24, 2014 7:41 pm

Re: Kiekkopelko

Postby tretjak » Mon Nov 09, 2015 9:46 am

Hi,

Komppaan Jukkaa tässä:

A) Hankkia parhaat mahdolliset varusteet ja katsoa että ne ovat oikean kokoiset ja istuvat oikein.
sekä
B) Perustorjuntojen toisto siten että asento on oikea eri torjunnoissa. Kun toistoja tulee tarpeeksi ja kiekkoja pamahtelee päin huomaa mv että pelkoon ei todellakaan ole tarvetta.


Itse olen käyttänyt tässä hyvällä menestyksellä treeniä, jonka olen nimennyt "natsitreeniksi". Anteeksi jos loukkaa jotain :)

Siinä laitetaan kiekot viiteen pisteeseen kaaren sisään, vähän "liian lähelle" ja näistä pisteistä otetaa lämyjä ylös.
Mokke seuraa pystyssä perustorjunta-asennossa kaarella sivuttaissiirroilla, mutta ei torju, kuin peitolla. Keskittyy ainoastaan seuraamaan kiekot ja pitämään paketin kasassa, väistelemättä tai nostelematta päätään.
Tätä ennen on ehdottoman tärkeää käydä varusteen mv:n kanssa yhdessä läpi ja katsoa, että niiden suojaustaso on varmasti riittävällä tasolla. Siis että ennen kaikkea maalivahtikin on sitä mieltä.
Toistetaan muutamissa treeneissä.

On toiminut jokaisen kiekkopelkoisen kohdalla.
Ne jotka osaavat, ovat maalissa
Ne jotka eivät osaa olla maalissa, pelaavat
Ne jotka eivät osaa olla maalissa, eivätkä pelata, valmentavat!
User avatar
tretjak
MV-friikki
 
Posts: 68
Joined: Wed Apr 26, 2006 8:12 pm

Re: Kiekkopelko

Postby latek » Thu Sep 26, 2019 11:46 am

luulisi, että tuo jää samalla tavalla pois ajan myötä, kuin pallonkin pelkääminen futiksessa vapaapotkussa
latek
Rookie
 
Posts: 3
Joined: Thu Sep 26, 2019 10:33 am

Previous

Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 3 guests
cron