Osallistu uuden mv-videoanalyysijärjestelmän suunnitteluun

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Osallistu uuden mv-videoanalyysijärjestelmän suunnitteluun

Postby Jukka Ropponen » Tue Mar 16, 2010 2:08 pm

Olen ensi kautta (ja jo kesää varten) rakentamassa Goaliepron ja omaan valmennuskäyttööni kustomoitua valmennus- ja palautejärjestelmää. Tähän on tarkoitus ohjemiston osalta ottaa käyttöön lukuisa joukko erilaisia työkaluja ja koska teen parhaillaan suunnitelmaa, niin tekin voitte osallistua projektiin tässä vaiheessa. Eli millaisia asioita haluaisitte seurata? Mitä apuja muuta kuin normaalit hidastukset jne? Piirtotyökaluja videon päälle? Kropan eri osien kulmien laskenta ja arviointi jne...?

kertokaa siis mitä te haluaisitte nähdä videon avulla seurattavan omasta tai valmennettavienn pelistä?

Jukka
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Postby DaCapo » Tue Mar 23, 2010 6:16 am

Olitko ajatellut Dartfish'in kaltaista työkalusettiä?

Itse seuraan usein videolta pelitilanteen lukua ja torjuntojen ajoitusta yhdessä veskarin kanssa.
Näiden tueksi teen usein seuraavanlaisia kysymyksiä: Mitä kaikkea huomioit pelistä ja halusit tehdä tilanteessa? Missä katse oli oikeasti? Milloin teit torjuntapäätöksen -> kuinka kauan tästä kesti haluamaasi torjuntaan? Saitko torjunnan suoritettua kuten aioit? jne.

Näinollen itse arvostaisin piirtotyökaluja pelitilanteen analysointiin ja ajoituksen seurantaan esim. siten, että näytölle saisi yhtäaikaa vaikka 4 tai 12 peräkkäistä ruutua, joista voisi nähdä tilanteen kehittymisen yhdellä näkymällä. Näissä ruuduissä näkyisi aiemmin tehdyt piirrokset (katseen suunta, MV:n liikesuunnat, omien pelaajien liike, vastustajien liike, jne.).

DaCapo
DaCapo
Rookie
 
Posts: 1
Joined: Fri Apr 17, 2009 8:07 am

Postby Jukka Ropponen » Tue Mar 23, 2010 7:24 am

DaCapo wrote:Olitko ajatellut Dartfish'in kaltaista työkalusettiä?

Itse seuraan usein videolta pelitilanteen lukua ja torjuntojen ajoitusta yhdessä veskarin kanssa.
Näiden tueksi teen usein seuraavanlaisia kysymyksiä: Mitä kaikkea huomioit pelistä ja halusit tehdä tilanteessa? Missä katse oli oikeasti? Milloin teit torjuntapäätöksen -> kuinka kauan tästä kesti haluamaasi torjuntaan? Saitko torjunnan suoritettua kuten aioit? jne.

Näinollen itse arvostaisin piirtotyökaluja pelitilanteen analysointiin ja ajoituksen seurantaan esim. siten, että näytölle saisi yhtäaikaa vaikka 4 tai 12 peräkkäistä ruutua, joista voisi nähdä tilanteen kehittymisen yhdellä näkymällä. Näissä ruuduissä näkyisi aiemmin tehdyt piirrokset (katseen suunta, MV:n liikesuunnat, omien pelaajien liike, vastustajien liike, jne.).

DaCapo


Piirtotyökalut on varmaan tarpeen ja myös juokseva suorituskello jonka voi itse asettaa aina erillisiin suorituksiin.

Homma on vielä suunnitteluasteella ja huomenna asennetaan ohjelmia uudelle analyysikoneelle että päästään harjoittelemaan toimintaa käytännössä.

Jukka
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Postby Jukka Ropponen » Thu Mar 25, 2010 9:55 am

Ohjelmat on asennettu ja ensimmäiset seurantapaneelit / tägitykset rakennettu otteluiden seuraamista varten. Kun systeemiä saadaan koeajettua otteluiden seurannan kanssa, niin sitten aloitetaan rakentamaan MV:n tekniikan kehityksen seuranta ja palauetjärjestelmää.

Jukka
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo


Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests