Jatko pelaaminen!

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Jatko pelaaminen!

Postby JHaimakai » Mon Mar 01, 2010 8:10 am

Mulla on ollu pieniä ongelmia jatko pelaamisen kanssa. Nimittäin jos ajatellaan näin: kun torjun kiekon vähän etuviistoon vaikka nytte sillä kilvellä ja sieltä tulee kaveri riparii, niin reagointi kestää jotenkin kauan enneinkuin lähden peittämään riparia. Oisko teillä mitään neuvoja miten tätä vois reenata muutenku jäällä? Nimittäin oon kadottanu tän ihan kokonaa.
Menestys tulee ennen työtä vain sanakirjassa!
JHaimakai
Resident goalie geek
 
Posts: 129
Joined: Mon Aug 10, 2009 5:23 am
Location: Heinola

Postby jrman » Mon Mar 01, 2010 8:43 am

Mä pelaan jatkoilla ihan hyvin. Vaikka jatkoilla toki monesti ollaankin jo melko soosissa niin esim NHL 10-peli on jatkoilla mun jutut. Siinä samalla parit jatko-oluet niin mikäs siinä.

Jäällä jatkopelaaminen onkin sitten taas vähän heikompaa. Veikkaisin että jos otat vaikka kolme jannua veteleen ja lopettavat vasta kun kiekko on hallussa niin siinä sitä reeniä saa.
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Postby JHaimakai » Mon Mar 01, 2010 9:05 am

jrman wrote:Mä pelaan jatkoilla ihan hyvin. Vaikka jatkoilla toki monesti ollaankin jo melko soosissa niin esim NHL 10-peli on jatkoilla mun jutut. Siinä samalla parit jatko-oluet niin mikäs siinä.

Jäällä jatkopelaaminen onkin sitten taas vähän heikompaa. Veikkaisin että jos otat vaikka kolme jannua veteleen ja lopettavat vasta kun kiekko on hallussa niin siinä sitä reeniä saa.


No ohan seki jo taito sinänsä pelata pienissä NHL10 eli täytyy ihan hattua nostaa :D No ei mutta joo totaki on kokeiltu mutta ei se sitä jatkokiekkoon reagoimista ole oikein auttanu.
Menestys tulee ennen työtä vain sanakirjassa!
JHaimakai
Resident goalie geek
 
Posts: 129
Joined: Mon Aug 10, 2009 5:23 am
Location: Heinola

Postby juha » Tue Mar 02, 2010 1:02 am

Treeneissä ohjeistat pelaajat vetämään kierroissa kaikki riparit loppuunasti, niin alkaa pikkuhiljaa helpottua. Toinen ehkä suurempi kysymys on katsotko kiekkoa? Silloin kun seuraat katseella kiekkoa varusteisiin ja siitä eteen päin tapahtuu automaattisesti 2 asiaa: 1. vähemmän ja kontrolloidumpia ripareita, kun seuraat kiekon lentorataa räpylään tai kroppaan etkä vain odota että kiekko osuu. 2. kun kiekko tippuu eteesi tiedät heti mihin suuntaan ripari tipahti ja voit liikkua oikeaan suuntaan.

Voisiko tuossa kiekon seuraamisessa olla syy heikkoon ripari pelaamiseen vai onko kyse enemmän siitä että liikkuminen kiekon alle vie liikaa aikaa?

terveisin,
-juha-
User avatar
juha
Site Admin
 
Posts: 465
Joined: Sat Apr 22, 2006 1:10 pm
Location: Espoo

Postby JHaimakai » Tue Mar 02, 2010 11:31 am

Toi oli juha ihan hyvä neuvo mutta kyllä seuraan kiekkoa mutta siinä on vain se että jään pelkästään katsomaan kiekkoa ja lopuksi kun kaveri vetää riparista niin vedän ``tiikeriloikan`` vaikka olisi helpompi liikkua potkulla kiekon alle.
Menestys tulee ennen työtä vain sanakirjassa!
JHaimakai
Resident goalie geek
 
Posts: 129
Joined: Mon Aug 10, 2009 5:23 am
Location: Heinola

Postby jonttu95 » Tue Mar 02, 2010 1:55 pm

Mulla on välillä sama juttu että jään tuijottaa sitä riapria ja sitten vasta lähen siihen kiekon suuntaan ja välillä se on liian myöhästä. Onneksi niin käy enemmän treeneissä.
User avatar
jonttu95
Resident goalie geek
 
Posts: 233
Joined: Thu Jul 26, 2007 12:52 pm

Postby Pave The Keeper » Tue Mar 02, 2010 3:21 pm

Eipä tuohon kai muuta keinoa ole kuin kova treeni. Tosiaan, sanot pelaajille että kierroissa tjms. vetävät aina riparit loppuun saakka. Toinen aika hyvä riparitreeni on semmoinen, että viiksille tai siitä vähän ylemmäs kiekkoja, sitten sieltä vaan vetoja ihan mihin sattuu ja joku 2 pelaajaa kummallakin puolella hakkaamassa ripareita sisään. Sitten itse olen huomannut, että jos ottaa jotain panosta mukaan tuohon pelaajien tai valmentajien kanssa, niin treeni rupeaa olemaan suht täydellinen riparikontrollin ja jatkokiekon seuraamisen harjoittamiseen.
Jääkiekkoilija, ei urheilija.
Pave The Keeper
Lord of goaltending
 
Posts: 722
Joined: Tue Jun 05, 2007 6:37 am

Postby JHaimakai » Tue Mar 02, 2010 3:30 pm

Kiitos pave, itse olen täysin unohtanut että asiasta tulee mielenkiintoisempaa jos lyö panokseksi vaikka häviäjälle 100vatsaa tai jotain vastaavaa rahallista tavaraa. Siinä ei enää ajattele että no hällä väliä ottaako sen kiinni vai ei. Mutta kiitos tää oli hyvä. Laittakaahan muutki vielä lisää neuvoja, kaikkia kokeillaan!
Menestys tulee ennen työtä vain sanakirjassa!
JHaimakai
Resident goalie geek
 
Posts: 129
Joined: Mon Aug 10, 2009 5:23 am
Location: Heinola

Postby Jukka Ropponen » Tue Mar 02, 2010 5:33 pm

Viimeksi tänään tehty tuin asian kanssa töitä jonkun verran Sulon, mutta erityisesti Fluelerin kanssa täällä Zurichin päässä. Respti on yksinkertainen > Tekniikka kuntoon > harjoituksiin toistoja ja jatkuvaa korjaamista kunnes homma saadaan tasolle jossa seuranta on automaattista eikä maalivahdin tarvitse enään ajatella asiaa.

Jukka
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Postby JHaimakai » Tue Mar 02, 2010 9:39 pm

Kiitoksia, pistetään muistiin :) Laittakaa vaa vielä jos tulee jotai mieleen nimittäin kaikkia kokeillaan.
Menestys tulee ennen työtä vain sanakirjassa!
JHaimakai
Resident goalie geek
 
Posts: 129
Joined: Mon Aug 10, 2009 5:23 am
Location: Heinola

Postby jonttu95 » Wed Mar 03, 2010 5:46 pm

Pave The Keeper wrote:Eipä tuohon kai muuta keinoa ole kuin kova treeni. Tosiaan, sanot pelaajille että kierroissa tjms. vetävät aina riparit loppuun saakka. Toinen aika hyvä riparitreeni on semmoinen, että viiksille tai siitä vähän ylemmäs kiekkoja, sitten sieltä vaan vetoja ihan mihin sattuu ja joku 2 pelaajaa kummallakin puolella hakkaamassa ripareita sisään. Sitten itse olen huomannut, että jos ottaa jotain panosta mukaan tuohon pelaajien tai valmentajien kanssa, niin treeni rupeaa olemaan suht täydellinen riparikontrollin ja jatkokiekon seuraamisen harjoittamiseen.


Meillä ollut nyt lähiaikoina paljon tuota samaa treeniä ja siinä kehittyy hyvin ripareissa.
User avatar
jonttu95
Resident goalie geek
 
Posts: 233
Joined: Thu Jul 26, 2007 12:52 pm


Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests
cron