Kuinka valmistautua peliin hyvin?

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Postby Henkaks sanotaan » Thu Mar 08, 2012 1:18 pm

Itelhän ei nuo harjotuspelit jännitä, ja pystyny pelaamaan rennosti, ja onnistunut ihan kohtalaisesti. Sit sarjapelit jännittää paljonki ja aina alkuun menee helppo maali, just semmonen mitä ei reeneis ikinä menis.
Muutenkin ite oon huonoimmillaan niis peleis jos tulee vähän laukauksia. Parhaimmillaan niis peleis jois tuleee sit paljon laukauksia.

Sit on se juttu et jännitän aika paljon peleihin, pitäs saaha ne ajatukset pois pelistä. Itse valmistautuminen on ihan hyvä.
Henkaks sanotaan
Rookie
 
Posts: 3
Joined: Tue Feb 28, 2012 2:40 pm
Location: Oulu

Postby Zipok » Fri Mar 09, 2012 9:44 am

Ite en kauheesti mieti peliä päivällä, kyl päivän aikana kuuntelee musiikkia yms. mistä saa hyvän fiiliksen. Sitte ku hallille pääsee niin alkaa suunnata ajatuksia peliin. Tekee suunnilleen samat alkaverrat, niin sitä kautta saa sitten varmemman tunteen. Jäälämpösten jälkeen sitte miettii, että mihin asioihin pelissä pitää keskittyä ja hakee positiivista fiilistä muutenkin. Mun mielestä tärkeintä on se, että pelissä keskittyy vain ja ainoastaan seuraavaan tilanteeseen. Sitä kautta ainakin itellä on jääny ne "helpot" maalit pois, kun pitää ajatukset pelissä, sitten jos ajatus lähtee karkailee niin saattaa seuraava veto jo sitte kolahtaa selän takana.
Zipok
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 16
Joined: Sun Jan 08, 2012 2:29 pm

Postby vili97 » Sat Mar 17, 2012 12:37 pm

Ite valmistaudun lähes joka peliin pistämällä aamulla kamat päälle ja pari sataa laukausta takapihalla. Nyttenki tuli tehtyä. Suosittelen!
User avatar
vili97
Resident goalie geek
 
Posts: 121
Joined: Tue Jun 14, 2011 4:56 pm

Postby #44 » Sat Mar 17, 2012 5:17 pm

Itse käyn joka peli päivä aamulla suihkussa :)
User avatar
#44
Resident goalie geek
 
Posts: 157
Joined: Sun Apr 19, 2009 8:22 am
Location: jämsä

Postby Didymus » Thu Apr 19, 2012 10:12 am

Hei, nyt tarvis neuvoja kokeneemmilta.

Kun on peli suoraan töiden jälkeen siis, suoraan töistä hallille, 15 min aikaa vetää kamat päälle ja kentälle. Niin miten lämmittelette??

Ite yrittänyt luistella pari kertaa kentän ympäri mutta ei siinä oikein lihakset ehi lämmitä ennen ku kiekko putoaa jäähän.

Pitäs saaha muutava lämmittelyveto ja venyttää tärkeimmät paikatkin tuossa 3-5 minuutin aikana.
Godspeed!!!
Didymus
Rookie
 
Posts: 10
Joined: Thu Jan 05, 2012 8:26 am

Postby ProGoalie » Mon May 14, 2012 8:52 pm

Itse alan keskittymään peliin jo heti seuraavan pelin jälkeisissä treeneissä. Ensimmäisissä treeneissä mietin paljon edellisen pelin virheitä ja venytyksiä: Minkä takia meni maali? missä olisi parannettavaa?Vaikka hienoista torjunnoista saakin itseluottamusta omasta mielestäni tilanteessa jokin virhe on tullut että joutu venyttämään: Kiekko kontrolli ollut hukassa? Liikkuminen ollut huonoa?
Näitä käyn mielessäni ja sitten seuraavissa treeneissä ruvetaan kohottamaan pelikunto piikkiä seuraavaan peliin joka tulee ihan perusasioista. Syömisen kanssa pitäisi miettiä edellisenä päivänä koska pelipäivän ruoka ei hirveästi loppujen lopuksi vaikuta itse pelaamiseen, kyllä sinä olet energiasi peliin saanut edellisen illan ravinnolla ja yöunilla. Pelipäivä itsessään on focuksen keräämistä illan tapahtumaan. Alkulämmöt tehdään omassa rauhassa ja jää lämmöissä haetaan vain helppoja torjuntoja eikä turhia stressata ylimääräisestä.
Pari helppoa laukaisee mukavasti jännityksen
User avatar
ProGoalie
Lord of goaltending
 
Posts: 547
Joined: Wed May 31, 2006 2:01 pm
Location: Tampere

Previous

Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests