Kuinka valmistautua peliin hyvin?

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Kuinka valmistautua peliin hyvin?

Postby KMGOALIE » Mon Nov 30, 2009 2:20 pm

Tälläsen topicin päätin sitten laittaa pystyyn kun ei tälläistä näytä vielä olevan.
Eli kuinka valmistautua peliin hyvin? Itesellä ainakin jokaisen pelin alku on aina yhtä kidutusta, kun aina ennen peliä jännitää iha sairaasti jne ensimmäisillä minuuteilla usein menee helppo maali tai paha virhe.

Olisi kiva kuulla miten muut valmistautuvat peliin esim pitääkö peliä ajatella liikaa koska itsellä kova jännitys tulee juuri siitä että ajattelen mitä jos menee helppo maali yms. Kun jännittää liikaa niin jalat suunnillen tärisee ennen kun kiekko tippuu jäähän. :lol:
:).
User avatar
KMGOALIE
Maalivahti
 
Posts: 54
Joined: Wed Oct 15, 2008 7:13 pm
Location: Helsinki

Postby i <3 fleury » Mon Nov 30, 2009 2:48 pm

Ei mulla ainakaan oo ollu mitään suurta jännitystä ollu nyt, ellei oo joku sarja ykkönen ja on tärkee peli...

Silleen ehk valmistaudun et syön sinä päivän hyvin ja oon pihal paljo ja muutenki, sit ennen pelii vaan mietin kaiken oleellisen ja sit vaa pelataa :D :P
i <3 fleury
Rookie
 
Posts: 1
Joined: Tue Nov 24, 2009 11:50 am

Postby _sten_ » Mon Nov 30, 2009 3:06 pm

Ennen peliä olen omissa ajatuksissa ja mietin syntyjä syviä. :D
Pelin alkua odotellessa jännitän todella paljon.
_sten_
Rookie
 
Posts: 10
Joined: Thu Aug 06, 2009 6:15 pm

Postby _haga_ » Mon Nov 30, 2009 4:48 pm

ite ainaki yritän olla mahdollisimman paljon ajattelematta tulevaa peliä .Kuitenkin yritän keskittyä tulevaan jotenkin muuten lämittelemällä kunnolla tai musiikkia kuuntelemalla .joskus pieni jännitys voi olla myös hyvä asia ! :wink:
_haga_
Rookie
 
Posts: 7
Joined: Thu Aug 14, 2008 12:35 pm
Location: huittinen

Postby Eleee#20 » Tue Dec 01, 2009 3:04 pm

Ite valmistaudun iha normaali lämmittelyillä ja näin, mut kieltämättä välil saattaa vähä jännittää esim. jos tärkee peli tai paikallisvastustaja.
Eleee#20
MV-friikki
 
Posts: 89
Joined: Sun Mar 01, 2009 7:38 pm
Location: Hollola

Postby slow » Thu Dec 03, 2009 11:14 am

Joo, täähän on aika persoonakohtaista niinku esim. Wallinheimoa katsoen voi huomata.

Itse yritän vetää normaalit lämmöt ja pitää rutiinit ihan siihe nasti kun kiekko putoo... Auttaa keskittymään, eikä jännitä ihan niin paljon.
slow
Rookie
 
Posts: 2
Joined: Mon May 18, 2009 9:20 am
Location: Espoo

Postby Pate-95 » Fri Jan 01, 2010 3:13 pm

Jos peli on Viikonloppuna käyn aina aamiaisen syötyä lenkillä ja heittelee tennarii mutsin kanssa. Jos peli on arki päivänä meen koulun jälkee lenkillä ja heittelen palloo seinään. Hallilla en ajattele liika peliä vaan aika pljon ties mitä muuta ennen alkulämpöö. Siellä sitten vähän alan jo ajattelee mikä meni viime pelissä huonosti ja mikä hyvin. Sitte ku mennää pukee en yleensä oikee tee muuta ku koitan ajatella positiivisia asioita kuten hyviä torjuntoja treeneissä tai peleissä. En minä sitten siellä tolppien välissä kauheesti jännitä, mutta ainahan alkaa vähän tulla perhosii vatsaan. Ja aina jos saan pari torjuntaa heti alkuun, niin sitte tulee heti lisää Itseluottamusta enkä hermoile.
Pate-95
Maalivahti
 
Posts: 47
Joined: Sun Feb 15, 2009 1:11 pm
Location: Helsinki

Postby Eifa » Fri Jan 01, 2010 4:37 pm

keskittyy ottaan sen ekan vedon kiinni. sen ku saa ni yleensä sitä unohtaa kaiken epäolennaisen ja pystyy keskittyyn kunnolla itse peliin, tai kiekkoon.
pahin "moka" itelle tässä käyny niin et alkusarjassa oltiin tps:ää vastaan pelaamassa ja pelin 2 ensimmäistä vetoa uppos selän taakse. kirpas kyllä mut sit ei auttanu ku kokoo ittensä, voitettiin se peli lopulta 2-5.
I'd like to see things your way, but I'm not sure if I can stick my head that far up my ass.
Eifa
MV-friikki
 
Posts: 94
Joined: Thu Dec 04, 2008 9:12 am
Location: Vantaa

Postby Doublev » Tue Feb 15, 2011 2:05 pm

Kannattaa kokeilla kerran ettet ajattele peliä ollenkaa edeltävänä päivänä eikä vielä hallillakaa. Vasta kun kiekko tippuu jäähän kaikki keskittyminen peliin. Itselläni pelit menevät sitä paremmin mitä myöhemmin saan tietää että pelaan. Pelissä torjunnat tulee luonnostaan, harjoituksissa kannattaa miettiä hanskan aentoa ja muuta, mutta pelissä tällaiset asiat kannattaa unohtaa ja antaa torjuntojen vain tulla.
Nopeus on voimaa jota taito hallitsee.
Doublev
Rookie
 
Posts: 7
Joined: Thu Feb 10, 2011 1:29 pm
Location: Jyväskylä

Postby 2slow4motion » Tue Feb 15, 2011 3:21 pm

Mulla kans aivan törkeä jännitys vaikka pelit onkin harraste yms touhua, mutta silti haluan aina pelata 110%

Paikat tärisee ja mahassa pyörii. :oops:

Itsellä auttanut pelaaminen pelaaminen ja pelaaminen. Se että luottaa itseensä että oikeasti saa kiinni eikä mieti että saako kiinni vaan asenne on niinkuin täällä jollain kirjoittajan allekirjoituksena että kaikki kiinni ja loput kulmiin, hyvät lämmittely vedot auttaa kanssa
2slow4motion
Resident goalie geek
 
Posts: 111
Joined: Sat Apr 04, 2009 9:10 am
Location: PORI

Postby #44 » Tue Feb 15, 2011 7:20 pm

joo mulla on 2 viime pelissä heti ekat vedot mennyt maaliin ja sitten on tullut huutoa pullo lentänyt ja maila perässä

mikä voisi auttaa noihin alkuihin
User avatar
#44
Resident goalie geek
 
Posts: 157
Joined: Sun Apr 19, 2009 8:22 am
Location: jämsä

Postby eipii » Tue Feb 15, 2011 9:24 pm

#44 wrote:joo mulla on 2 viime pelissä heti ekat vedot mennyt maaliin ja sitten on tullut huutoa pullo lentänyt ja maila perässä

mikä voisi auttaa noihin alkuihin

Isot kirjaimet lauseen alkuun ja lauseen loppuun sopivat lopetusmerkit. ;)
User avatar
eipii
Resident goalie geek
 
Posts: 400
Joined: Thu Nov 19, 2009 1:10 am

Postby 2slow4motion » Wed Feb 16, 2011 2:43 pm

Ei ainakaan se pullojen paiskominen.

Maalivahdin tulee olla tilanteessa kuin tilanteessa Steven Seagal.

Ilmekään ei värähdä vaikka olisit 100-0 häviöllä. Rentous pelatessa, itse huomannut ainakin kun ei koita väkisin ottaa kiinni vaan rennosti oikein sijoittumalla ja reflekseillä. Väkinäinen torjuminen "lihakset jännittyneinä" ei tahdo mitään tarttua
2slow4motion
Resident goalie geek
 
Posts: 111
Joined: Sat Apr 04, 2009 9:10 am
Location: PORI

Postby tunisian hasek » Thu Feb 17, 2011 2:52 pm

Ei kannata miettiä et mitä jos menee pari helppoa alkuun,vaan miettii niitä hyviä torjuntoja ja tilanteita mitä on ollut,ne iskostuu paremmin selkäytimeen..Olen huomannut että se kasvattaa peliä ennen itseluottamusta.
tunisian hasek
Rookie
 
Posts: 13
Joined: Wed Mar 11, 2009 6:06 pm

Postby EPJP » Fri May 13, 2011 7:45 pm

ite kuuntelen musaa,heittelen reaktio ja tennispalloa
User avatar
EPJP
MV-friikki
 
Posts: 76
Joined: Sat Jul 31, 2010 8:05 pm

Next

Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests