Lehkosen juttu nuori suomi lehdessä

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Lehkosen juttu nuori suomi lehdessä

Postby ikosa » Fri Sep 25, 2009 7:10 am

ikosa
MV-friikki
 
Posts: 61
Joined: Tue Dec 04, 2007 9:42 am
Location: Kouvola

Postby Jukka Ropponen » Fri Sep 25, 2009 8:55 am

Kilpailemaan oppii... yllätys, yllätys...KILPAILEMALLA

Jatkuva kilpailutilanne on henkisesti ja fyysisesti niin raskasta, että se voi muuttaa toiminnan pakkomielteeksi ja jarruttaa yksilön kehitystä. En ihmettele yhtään, miksi moni lupaava urheilija lopettaa pelaamisen.


Tämä ei kyllä kuullosta Lehkosen sanomalta vaan jonkun nuori Suomi aktivistin tyyliin Eero Lehti. Itse olen sitä mieltä että on hyvä jos on olemassa eri tasoja ja harraste sekä kilpailutoimintaa erikseen. Olen seurannut paljon toimintaa niin Kanadassa kuin USA:n puolellakin ja kyllä siellä kilpaillaan ihan pienestä pitäen ja yllättäen kanukit ovat myös sitten aika kovia kilpailutilanteissa vanhemmallakin iällä.

Jukka
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Postby beaver » Fri Sep 25, 2009 9:50 am

Justiinsa kun on pidetty suuri seminaari Vierumäellä, niin joku tuo näitä ideoitaan esille. Suomessa voi harrastaa, kilpailla, huippu-urheilla, kukin omalla tasollaan. Se on jokaisen valinnassa. Se on kuitenkin tosi, että harrasteen harjoittelumäärällä ei voi keskimäärin saavuttaa huippua, vaikka se olisikin tosi mukavaa, kivaa ja hauskaa ja vaikka mitä...

Näitä; pääasia, että on kivaa, iloinen mieli on pääasia, kaverikivaa kavereitten kanssa- kommentteja riittää.

Rahaa saa seinästä...

Heti mulle kaikki tänne....
Roppaa eteen...
User avatar
beaver
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Thu Apr 27, 2006 8:29 am
Location: Pirkkala

Postby ikosa » Fri Sep 25, 2009 10:44 am

Arvelinkin että tämä herättää keskustelua.

Juuri näin, on kilpailutoimintaa ja harrastetoimintaa. On hyvä että on tullut tänne "maaseuduille" myös nämä tasoryhmät nuorille, näin jokainen voi pyrkiä omalla tekemisellään tasossa ylöspäin, mutta tämä edellyttää tasapuolisuutta.
Se mikä hyvää oli tuossa jutussa on että näiden nuorten valmentajat olisi saada hyvät vuorovaikutus nuoriin. Jokainen kun erinlainen luonteeltaan. On liiaksi nähty se kun valmentajat katsovat 10-13 vuotiata ja olettavat että he ovat samasta muotista, jokunen lahjakaskin voi tippua kyydistä pois vaikka hällä olisi kuinka paljon motivaatiota ja taitoa.

Eli voiko jo 10-13 vuotiaista nähdä tuleeko heistä pelaajia (mestis, sm vai harraste sarjaan)?
ikosa
MV-friikki
 
Posts: 61
Joined: Tue Dec 04, 2007 9:42 am
Location: Kouvola

Postby aalperi » Thu Oct 01, 2009 8:59 am

ikosa wrote:Eli voiko jo 10-13 vuotiaista nähdä tuleeko heistä pelaajia (mestis, sm vai harraste sarjaan)?

Tuon kirjoituksen lukeneena ihmettelen miksi kysyt moista. Eivätkö he itse päätä mitä heistä tulee ja millä edellytyksillä? Joku lahjakas jättää leikin kesken kun ei kiinnosta, joku heikommalta lähtökohdalta ponnistaa vaikka minne kun motivaatio on kohdillaan. Vastaukseni on siis ei..
Image
"Enthusiasm - the sustaining power of all great action." Samuel Smiles
User avatar
aalperi
Resident goalie geek
 
Posts: 100
Joined: Sat Dec 15, 2007 9:34 am
Location: Sipoo


Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests