Massan lisäys

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Massan lisäys

Postby pantsu#1 » Sat Aug 22, 2009 2:14 pm

Olisiko maalivahdille mitään hyvää massanlisäys tapaa,kun olen aivan liian laiha.Onko jotain harjoittelu tapaa jne.Yritän kyllä syödä mahd, paljon mutta paino ei nouse.En tiedä sopiiko tämmöinen aihe tänne mutta aattelinpa kysyä :?
pantsu#1
MV-friikki
 
Posts: 82
Joined: Thu Mar 19, 2009 4:50 pm

Postby Stratos » Sat Aug 22, 2009 6:07 pm

Kun tosissaan painoa lähdetään lisäämään, niin tuplataan päivän kalorisaanti, syödään paljon proteiinia, jätetään aerobinen treeni pois ja tehdään punttia. Näin yksinkertaistettuna.

Tuossa kyllä kärsii lätkän pelaaminen varmaan aika lailla.. Tällaisena ei-niin-hyvin-asiaan-vihkiytyneenä sanoisin, että ruokaa, punttia ja proteiinia. Muutoksia ei tapahdu yhdessä yössä, ei välttämättä edes kuukaudessa.
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby pantsu#1 » Sun Aug 23, 2009 9:07 am

Joo,itse asiassa mulla on tollasta proteiinia jossa ei proteiiniä hirveesti ole vaan siinä on enemmän hiilareita,sen avulla yritetään saada harkoissa kuluneet takas.Mutta mitään kovin proteiini pitosta ei myyjä suositellu kun olen vasta 13.Minkälaisia puntti harkkoja pitäs sitte vetää. :?
pantsu#1
MV-friikki
 
Posts: 82
Joined: Thu Mar 19, 2009 4:50 pm

Postby Masa » Sun Aug 23, 2009 9:12 am

pantsu#1 wrote:Joo,itse asiassa mulla on tollasta proteiinia jossa ei proteiiniä hirveesti ole vaan siinä on enemmän hiilareita,sen avulla yritetään saada harkoissa kuluneet takas.Mutta mitään kovin proteiini pitosta ei myyjä suositellu kun olen vasta 13.Minkälaisia puntti harkkoja pitäs sitte vetää. :?


Ei kannata tos iäs viel hirveesti miettiä tuota älytöntä lihasmassan lisäämistä, toki treeneta saa ja kannattaakin mut järjellä, eiköhän täältä saa ihan hyviä neuvoja junnujen treeniin.
User avatar
Masa
Lord of goaltending
 
Posts: 689
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:01 pm
Location: Helsinki

Postby Stratos » Sun Aug 23, 2009 9:25 am

Joo ei tuon ikäisenä pidä tehdä mitään normaalista eroavaa.. Perus treeniä vaan ja terveellinen ruokavalio. Kyllä se paino sieltä tulee.
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby pantsu#1 » Sun Aug 23, 2009 10:49 am

Niin se on , ei kyllä vielä hirveesti kannata miettiä,pitää vain yrittää syödä ja jos ei sitte parin vuoden päästä ala tulla nii pitää harkita proteiinia jne...mutta kiitos kuitenkin vastauksista
pantsu#1
MV-friikki
 
Posts: 82
Joined: Thu Mar 19, 2009 4:50 pm

Postby Pate-95 » Sun Aug 23, 2009 2:52 pm

Mulla on sam vika, oon n. 180cm ja painan n. 50kg, joka on aivan liian vähän, mun pitäis päästä varmaan yli kuudenkymmenen kilon painon ja oon koittanu syödä tosi paljo ja tehä lihas treenii koko kesän aikana mutta tulos oli 1 kilo lisää.
Pate-95
Maalivahti
 
Posts: 47
Joined: Sun Feb 15, 2009 1:11 pm
Location: Helsinki

Postby pantsu#1 » Sun Aug 23, 2009 3:18 pm

Se on vaan jotenki kamalan vaikeaa lihottaa,kun kuitenki on niin paljo treenejä.mullakaan ei tullu kesällä ku 1,5kg ja oon 152cm ja painan 36kg
pantsu#1
MV-friikki
 
Posts: 82
Joined: Thu Mar 19, 2009 4:50 pm

Postby Mrtikka » Sun Aug 23, 2009 4:16 pm

-
Last edited by Mrtikka on Wed Nov 22, 2017 7:26 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Mrtikka
Resident goalie geek
 
Posts: 137
Joined: Sat Oct 04, 2008 7:39 pm

Postby no goalie no game » Mon Aug 24, 2009 7:56 am

Toisille tarttuu helpommin kuin toisille, joillekin jopa lihaksena eikä läskinä :D
Eiköhän tuossa syömisessä perusoletus ole että pitää syödä enemmän kuin kuluttaa, ei sekään välttämättä ole helposti tehty laadukkaalla ruualla, kun kulutusta kuitenkin on paljon kiekkoilijalla.
-Pari helppoa alkuun, laukaisee mukavasti jännityksen... (Juha Taponen / Koovee)
User avatar
no goalie no game
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Wed Apr 26, 2006 7:18 pm
Location: Harviala

Postby pantsu#1 » Mon Aug 24, 2009 1:32 pm

Miten on että eikös kasvupyrähjydksessä tule sitä painoakin? :? Nimittäin itse olen vasta 13v...
pantsu#1
MV-friikki
 
Posts: 82
Joined: Thu Mar 19, 2009 4:50 pm

Postby Jani » Mon Aug 24, 2009 2:09 pm

pantsu#1 wrote:Miten on että eikös kasvupyrähjydksessä tule sitä painoakin? :? Nimittäin itse olen vasta 13v...


Kyllä olet ihan oikeassa että painoa on mahdotonta saada lisää jos ei syö riittävästi kaloreita joka päivä. Kun haluat kasvaa isoksi, niin pitää syödä paljon ja myös nukkua riittävästi joka päivä. Kasvupyrähdyksen aikaan painoa tulee kyllä itsestään lisää kunhan syöt paljon joka päivä ja nukut riittävästi. Jos juniorina harjoittelee paljon ja haluaa silti kasvaa isoksi, niin silloin pitää erityisesti syödä paljon ja nukkua riittävästi joka päivä, myös silloin kun ei harjoittele. Kaikkea ravintoainetta saadaan sopivasti lisää kun syödään samoja ruokia mutta isompia määriä. Siksi vaikkapa proteiinin saannista ei tavallisen suomalaisen tarvitse erityisesti huolehtia, mikäli syö tavallista sekaruokaa riittävän paljon ja usein. Eksoottiset laihdutusdieetit ovat sitten oma juttunsa ja niillä ei ainakaan kiekkoilijan tarvitse päätänsä vaivata.
Out of the ordinary... out of this world.
Jani
Resident goalie geek
 
Posts: 470
Joined: Tue Jul 11, 2006 5:24 pm

Postby Jürgen » Mon Aug 24, 2009 4:50 pm

Kehittyminen murrosiässä on aivan yksilöllistä, ja 12-17 vuotiaana hintelä voi 18-20 vuotiaana olla jo tuhti kaveri ihan ilman ylimääräisiä pumppauksia ja proteiineja. Tuossa iässä 12-18 vuotta kannattaa keskittyä mv-tekniikkaan ja sen kehittämiseen. Kroppa kyllä kehittyy sitten ajan mukaan kuten geenit määräävät.

Jos massaa alkaa väkisin vetämään kroppaan niin kyllä se hallaa kiekon peluulle tekee.
Jürgen
Resident goalie geek
 
Posts: 106
Joined: Sat Apr 29, 2006 6:05 am

Postby Cheese » Wed Aug 26, 2009 12:35 pm

Kyllähän tuonkin ikäinen voi punttia tehdä ihan ilman kasvunhidastumisriskiä jos jättää vain maksimipainot pois. Päivän proteiinisaanti todella ylös syömällä kaikkea proteiinipitoista (esim. kananmunat, maitorahka, raejuusto tai tonnikala). Punttitreeniä noin kolme kertaa viikossa (esim. Ma, Ke, Pe). Näin keholle jää aikaa palautua edellisestä treenistä. Treenipainoina on hyvä käyttää painoja joilla jaksaa tehdä toistoja 6-12 kpl 4 kertaa. Nukkua kannattaa runsaasti sillä ihminen kasvaa nukkuessa. Proteiini- tai ravintolisiä voi käyttää harjoituksen jälkeen palautumiseen. Esim. kreatiinin käyttö kerran päivässä lisää painoa huomattavasti. On huomioitavaa että massakauden aikana kerääntynyt paino on osakseen läskiä josta pääsee taas eroon diettaamalla. Mutta sitä en suosittelisi kenellekkään kasvuiässä olevalle.
Let There Be Cheese
And There Was Cheese
User avatar
Cheese
Resident goalie geek
 
Posts: 429
Joined: Thu Oct 18, 2007 7:13 pm
Location: Tampere

Postby pantsu#1 » Wed Aug 26, 2009 12:40 pm

Joo,no itselläni nyt ei haittaisi jos läskiä vähän tulisi kun siitähän sitä lihasta saa kehitettyä.Mutta eikö näissä punttireeneissä pala kaloreita??
pantsu#1
MV-friikki
 
Posts: 82
Joined: Thu Mar 19, 2009 4:50 pm

Next

Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest