Kuivaharjoitukset

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Kuivaharjoitukset

Postby Zuikkeli » Sat May 09, 2009 12:45 pm

Eli minkälaiset harjoitukset olis hyviä, kun yritän parantaa käsiä ja nopeutta.
Zuikkeli
Rookie
 
Posts: 11
Joined: Tue Apr 21, 2009 11:38 am
Location: Akaa

Postby larry » Sat May 09, 2009 5:13 pm

itse suosittelisin käsille erilaisia kimmokeharjoituksia (esim heitä tennispalloa seinään) ja jos nopeutta haluaa niin esim lihaskuntoharjoituksissa niin että esim punnerruksissa lasket itsesi alas oikein hitaasti ja nostat ylös mahdollisimman nopeasti, näin ainakin oman joukkueen kanssa ollaan harjoiteltu nopeutta.
The larry look
User avatar
larry
Resident goalie geek
 
Posts: 176
Joined: Tue Apr 10, 2007 11:49 am

Postby kalevi » Sat May 09, 2009 6:45 pm

Minä olen kehittänyt liikkumistani sulkapallon ja tennikseen peluulla. Niissä pitää tehdä nopeita liikkeitä
kalevi
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 25
Joined: Sat Feb 14, 2009 7:48 pm
Location: Kuhmo

Postby Parski » Sat May 09, 2009 7:18 pm

kalevi wrote:Minä olen kehittänyt liikkumistani sulkapallon ja tennikseen peluulla. Niissä pitää tehdä nopeita liikkeitä


Ehkä näiden lisäksi vielä rankempi peli ja missä joutuu liikkumaan enemmän ja nopeammin eteen taakse ja sivuille on squash vai miten kirjotetaakaa.. Maila ja pallo pelit ovat myös hyviä silmä-käsi koordinaatio harjoitteita.
Harvemmin tänne on tullut paskaa kirjoiteltua!
User avatar
Parski
Lord of goaltending
 
Posts: 645
Joined: Tue May 30, 2006 9:55 am
Location: Kotka

Postby goalie#29 » Sun May 10, 2009 11:09 am

Parski wrote:
kalevi wrote:Minä olen kehittänyt liikkumistani sulkapallon ja tennikseen peluulla. Niissä pitää tehdä nopeita liikkeitä


Ehkä näiden lisäksi vielä rankempi peli ja missä joutuu liikkumaan enemmän ja nopeammin eteen taakse ja sivuille on squash vai miten kirjotetaakaa.. Maila ja pallo pelit ovat myös hyviä silmä-käsi koordinaatio harjoitteita.

Squash on muuten loisto laji. Aika lailla samat jalkalihakset käytössä ja varmasti tulee hiki kun vertaa sulikseen.
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

Postby wellu35 » Fri May 22, 2009 2:52 pm

Jos saa jonkun kaveriksi niin kuperkeikka ja heitto on siihen hyvä reeni, eli kuperkeikka ja koppi,sitten kaveri tekee kuperkeikan ja kopin. etuperin ja takaperin,niin välimatkat kaveriin pysyy samana. Heiton on lähdettävä heti kun kaveri on katse kohti sinua.

Sitten on tasapainolauta ja pallo, eli seisot tasapainolaudalla ja heittelet samalla palloa seinään. ilman lautaakin tietysti hyvä reeni.

yksi on hyvä minkä larry jo kertoi eli punnerrukset. Lisäät vaan sen kun työnnät itses nopeesti ylös ,niin lyöt kädet samalla yhteen.

Ja titenkin vielä on eri hanska- ja kilpitorjunnat pienillä käsipäinoilla pystystä. 1kg painot on aikas hyvät
wellu35
Rookie
 
Posts: 12
Joined: Tue Oct 28, 2008 8:28 pm
Location: saariselkä

Postby slow » Mon May 25, 2009 8:33 am

goalie#29 wrote:
Parski wrote:
kalevi wrote:Minä olen kehittänyt liikkumistani sulkapallon ja tennikseen peluulla. Niissä pitää tehdä nopeita liikkeitä



Squash on muuten loisto laji. Aika lailla samat jalkalihakset käytössä ja varmasti tulee hiki kun vertaa sulikseen.


Minulle tulee mieleen jonkun kyllä tutkineenkin asiaa ja sulkis on ainakin kalorikulutukseltaan kingi. Ehkä sulla on liian kesy pelikaveri :wink:
Kössin huono puoli on polven rasituksen lisääntyminen niissä käännöksissä. Se on ainakin vanhenevalle (hidastuvalle) palaajalle hankalia. Muuten hyvä peli.
slow
Rookie
 
Posts: 2
Joined: Mon May 18, 2009 9:20 am
Location: Espoo

Postby Meikäläinen » Fri May 29, 2009 4:45 pm

KuivaharjoitelunKIN puolelle löytyy taas hyvän näköistä tarviketta :)

http://maalivahdit.mycashflow.fi/news/1 ... ppa-avattu
...ei tämä mitään rakettitiedettä ole
User avatar
Meikäläinen
Resident goalie geek
 
Posts: 149
Joined: Mon Jun 18, 2007 12:09 pm
Location: Hämeenlinna


Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest