Pelaaja lyö näpeille --> tuomari ei anna jäähyä.

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Pelaaja lyö näpeille --> tuomari ei anna jäähyä.

Postby Hextall » Thu Feb 12, 2009 8:31 pm

En tiennyt minne aiheeseen tämä tulisi laittaa joten laitoin tänne.

Eli käy usein niin että vastustajat lyö näpeille eikä siitä anneta rangaistusta, koska siitä pitäisi joka kerta antaa 2min jäähy. ja jos vihellyksen jälkeen vetäsee lumet veskan naamalle niin siitä pitäisi antaa suoraan 10min käytös rangaistus. Minusta tuomareiden pitäisi puuttua tiukemmin siihen.

Harmittavaa siinä on se että kun ne lyö näpeille ni sitte ku lyön takas ni ne ei saa mitää ja mulle tulee 2 min väkivaltaisuudesta.

Mitä kokemuksia teillä on tälläisestä?
Hextall
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 29
Joined: Wed Dec 03, 2008 8:45 pm

Postby Imuri96 » Fri Feb 13, 2009 5:05 am

Itsellänikin pelaajat aina tulevat hakkaamaan "näpeille". Samoissa otteluissa samat pelaajat tulevat monta kertaa hakkaamaan sormet poikki. Olen mennyt monesti sanomaan tuomarille, mutta hän sanoo, että pelaaja ei tehnyt mitään. Silloin on mennyt hermo ja olen sanonut sille pelaajalle pari valittua sanaa. :twisted: Kerrankin ottelun jälkeen tuli vähän matsia, kun haistattelin pelaajalle, joka oli tullut monesti sormille. Pari kertaa jopa on tullut maali, kun pelaaja on ottanut kiekon väkisin rälläni alta! Nykyään suojelen sormiani pistämällä mailan kola-asentoon rällän eteen. Pitäisi kyllä jääkiekkoliittoon tai jonnekin huomauttamaan asiasta.
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby Japetius » Fri Feb 13, 2009 12:55 pm

Itselläni on myös muutaman kerran ollut tuo sama tilanne ja tästä lähtien, olen aina laittanut mailan poikittain eteeni ja jos joku pelaaja tulee huitomaan niin ronskisti lyön mailalla ja kilvellä pohkeisiin ja nilkkoihin. Tosin myös minulla on tullut sanomista tuomarille siitä, kuten viime pelissäkin kiekko oli rälläni alla, pelaaja tuli löi kerran sormille, jarrutti lumet naamalle ja puolenkymmentä kertaa kopautti kypärään. Lopputulos = minulle 2min väkivaltaisuudesta. Tuomarille menin huutamaan että " Ootko sää niin **tun sokea ettetsää s**tana näe mitä tuo tekee. Uhkasi ajaa pihalle.
"Pelin tuloksella ei oo merkitystä, tää on vaan jääkiekkoo"
Japetius
Resident goalie geek
 
Posts: 198
Joined: Sat Jan 03, 2009 10:31 pm
Location: Keminmaa

näpeille

Postby Jamo Hautakoski » Fri Feb 13, 2009 1:35 pm

Terve

Kiekon sulkeminen niin ettei pelaajat pääse lyömään kiekkoa hanskasta on oma tekniikkansa. Sen enempää tässä sitä käymättä läpi, siinä voi käyttää mailaa, kilpeä ja koko kroppaa apuna.
Veskarin suojeleminen on pakkien asia. Käy joukkueesi koutsin kanssa läpi asia ja kerro ongelmasta. Koutsin tehtävä on tehdä pelaajille selväksi miten ja millä keinoin veskarin koskemattomuus taataan.
Veskarin ei tule provosoitua missään tilanteessa vaan hermot on pidettävä kurissa. Huitomisesta veskarille tuomitut jäähyt ovat aina niitä tyhmiä jäähyjä.
Yleensä asiallinen keskustelu päätuomarin kanssa yleensä auttaa myös asiaa. Siis nimenomaan asiallinen. Tuomarit monesti välttävät liian aikaista pelin katkaisua koska siitä tulee paljon shittiä pelaajilta ja katsomosta.
Jamo
Läskiä ja Lotinaa
Jamo Hautakoski
Resident goalie geek
 
Posts: 388
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:51 pm
Location: Schoten, Belgia

Re: näpeille

Postby jonttu95 » Fri Feb 13, 2009 1:52 pm

Jamo Hautakoski wrote:Terve

Kiekon sulkeminen niin ettei pelaajat pääse lyömään kiekkoa hanskasta on oma tekniikkansa. Sen enempää tässä sitä käymättä läpi, siinä voi käyttää mailaa, kilpeä ja koko kroppaa apuna.
Veskarin suojeleminen on pakkien asia. Käy joukkueesi koutsin kanssa läpi asia ja kerro ongelmasta. Koutsin tehtävä on tehdä pelaajille selväksi miten ja millä keinoin veskarin koskemattomuus taataan.
Veskarin ei tule provosoitua missään tilanteessa vaan hermot on pidettävä kurissa. Huitomisesta veskarille tuomitut jäähyt ovat aina niitä tyhmiä jäähyjä.
Yleensä asiallinen keskustelu päätuomarin kanssa yleensä auttaa myös asiaa. Siis nimenomaan asiallinen. Tuomarit monesti välttävät liian aikaista pelin katkaisua koska siitä tulee paljon shittiä pelaajilta ja katsomosta.
Jamo


Näkisit joskus meidän pelin niin ymmärtäisit miksi veskarit käy itse pelaajan kimppuun. :wink:
User avatar
jonttu95
Resident goalie geek
 
Posts: 233
Joined: Thu Jul 26, 2007 12:52 pm

Re: näpeille

Postby Hextall » Fri Feb 13, 2009 2:19 pm

Hextall wrote:
Hextall wrote:
jonttu95 wrote:
Jamo Hautakoski wrote:Terve

Kiekon sulkeminen niin ettei pelaajat pääse lyömään kiekkoa hanskasta on oma tekniikkansa. Sen enempää tässä sitä käymättä läpi, siinä voi käyttää mailaa, kilpeä ja koko kroppaa apuna.
Veskarin suojeleminen on pakkien asia. Käy joukkueesi koutsin kanssa läpi asia ja kerro ongelmasta. Koutsin tehtävä on tehdä pelaajille selväksi miten ja millä keinoin veskarin koskemattomuus taataan.
Veskarin ei tule provosoitua missään tilanteessa vaan hermot on pidettävä kurissa. Huitomisesta veskarille tuomitut jäähyt ovat aina niitä tyhmiä jäähyjä.
Yleensä asiallinen keskustelu päätuomarin kanssa yleensä auttaa myös asiaa. Siis nimenomaan asiallinen. Tuomarit monesti välttävät liian aikaista pelin katkaisua koska siitä tulee paljon shittiä pelaajilta ja katsomosta.
Jamo


Näkisit joskus meidän pelin niin ymmärtäisit miksi veskarit käy itse pelaajan kimppuun. :wink:


Meidän siis pelataan jontun kaa samas jengis peleissä siis pakit seisovat tumput suorina maalin edessä, eikä tee mitään ja jos sanon valkulle että hermot menee niin sanoo että tuu sitte pois sieltä.
Hextall
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 29
Joined: Wed Dec 03, 2008 8:45 pm

Postby Sape] » Fri Feb 13, 2009 6:54 pm

Meil on aina jos joku tulee käsille hakkaamaan, nii molemmat pakit tulee siihe ja tönii hakkaajan helvettii :D Joskus kyl karkaa se homma niilläki käsistä, pelaaja tulee maali eteen vihellyksen jälkeen vaan seisomaan nii sitä ollaa jo pistämässä maihin.
Sape]
Resident goalie geek
 
Posts: 214
Joined: Mon Oct 06, 2008 4:13 pm

Postby Imuri96 » Fri Feb 13, 2009 7:35 pm

Sape] wrote:Meil on aina jos joku tulee käsille hakkaamaan, nii molemmat pakit tulee siihe ja tönii hakkaajan helvettii :D Joskus kyl karkaa se homma niilläki käsistä, pelaaja tulee maali eteen vihellyksen jälkeen vaan seisomaan nii sitä ollaa jo pistämässä maihin.


Meidän pakkien pitäisi opetella tuo. Ei siihen väkivaltaa tarvitse (kun hätä tapauksessa :twisted: ), mutta kunhan työntää sen pelaajan siitä h**vettiin. En kyllä ymmärrä, että mikä siinä on niin vaikeaa. Meidän pakit ovat vielä erikoistapauksia, mahtavat tykkää olla maskissa ja ohjailla kiekkoa sillein kivasti. :x Olen puhunut pakki valmentajalle, mutta muutosta ei ole tapahtunut. Olen puhunut ihan pakeillekkin, mutta eiväthän ne kuuntele. Ne eivät osaa mitään! Paitsi, että he osaavat ottaa 1-1 tilanteet hyvin. Se vain ärsyttää treeneissä kun ei tule vetoja. :)
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby no goalie no game » Fri Feb 13, 2009 7:43 pm

Tämä on hyvä aihe. Jos Jamo viitsit, niin kerro ihmeessä enemmän tuostaa suojaamisesta... kiinnostaa...
Kenttäpelaajillehan opetetaan nimenomaan pelaamaan tilanteet loppuun, ja se rajan vetäminen on kenties vaikeaa miten pitäisi, saisi / ei saisi ronkkia maalivahdin käsille. Tuomareidenkin soisi olevan ajan tasalla tilanteessa, ja niiden pakkien myös. Voi olla että pakkien opastus jää helposti toissijaiseksi jos ei maalivahdit/mokkevalmentaja ota asiaa esille.
-Pari helppoa alkuun, laukaisee mukavasti jännityksen... (Juha Taponen / Koovee)
User avatar
no goalie no game
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Wed Apr 26, 2006 7:18 pm
Location: Harviala

Postby mokke_36 » Sat Feb 14, 2009 9:15 am

Imuri96 wrote:
Meidän pakkien pitäisi opetella tuo. Ei siihen väkivaltaa tarvitse (kun hätä tapauksessa :twisted: ), mutta kunhan työntää sen pelaajan siitä h**vettiin. En kyllä ymmärrä, että mikä siinä on niin vaikeaa. Meidän pakit ovat vielä erikoistapauksia, mahtavat tykkää olla maskissa ja ohjailla kiekkoa sillein kivasti. :x Olen puhunut pakki valmentajalle, mutta muutosta ei ole tapahtunut. Olen puhunut ihan pakeillekkin, mutta eiväthän ne kuuntele. Ne eivät osaa mitään! Paitsi, että he osaavat ottaa 1-1 tilanteet hyvin. Se vain ärsyttää treeneissä kun ei tule vetoja. :)
mul on muuten sama mut on vain yks hyvä pakki joka saa paljon jäähyjä joten ei mulla sen parempi tilanne oo. Silti voitettu paljon pelejä. 8)
Brodeur on hyvä, mut mä oon parempi.
User avatar
mokke_36
MV-friikki
 
Posts: 74
Joined: Sat Dec 13, 2008 12:19 pm
Location: Turku

Postby Cheese » Sat Feb 14, 2009 5:49 pm

En muista yhtään tilannetta jossa minua olisi lyöty näpeille. En siis ainoatakaan.Se todella outoa enkä tiedä mistä tämä johtuu. Yleensä vastustajan pelaaja vain hieman tökkäisee räpsän alle. En ole koskaan edes suojannut itseäni mailaa apuna käyttäen, ja pakitkin ovat aina jossain muualla kuin minua auttamassa.
Ehkä henkinen olemukseni on niin suuri että kukaan ei uskalla tulla tökkimään näpeille. -Tai sitten ei! :wink:
Let There Be Cheese
And There Was Cheese
User avatar
Cheese
Resident goalie geek
 
Posts: 429
Joined: Thu Oct 18, 2007 7:13 pm
Location: Tampere

Postby ProGoalie » Sat Feb 14, 2009 10:52 pm

Tänään tuli pelissä pelin loputtua kaveri törkeesti räpsälle lyömään niin että sormi ny vähän kipee muttei pahempaa, aika törkeätä tulla summerin päätyttyä lyömään.Pakit siinä jo oli kähinöissä minäkin kävin tuuppasemassa kaveri pari kertaa. Että kyllä ne näköjän siellä hereillä on
Pari helppoa laukaisee mukavasti jännityksen
User avatar
ProGoalie
Lord of goaltending
 
Posts: 547
Joined: Wed May 31, 2006 2:01 pm
Location: Tampere

Re: näpeille

Postby Blocker » Mon Feb 16, 2009 6:42 pm

Jamo Hautakoski wrote:Terve

Kiekon sulkeminen niin ettei pelaajat pääse lyömään kiekkoa hanskasta on oma tekniikkansa. Sen enempää tässä sitä käymättä läpi, siinä voi käyttää mailaa, kilpeä ja koko kroppaa apuna.


Tuossa tulee käytetty mailaa ja kilpeä aina muurina hanskan edessä, pää on yleensä hanskan päällä ja kiekko sitä myötä pommisuojassa.

Jamo Hautakoski wrote:Veskarin suojeleminen on pakkien asia. Käy joukkueesi koutsin kanssa läpi asia ja kerro ongelmasta. Koutsin tehtävä on tehdä pelaajille selväksi miten ja millä keinoin veskarin koskemattomuus taataan.
Veskarin ei tule provosoitua missään tilanteessa vaan hermot on pidettävä kurissa. Huitomisesta veskarille tuomitut jäähyt ovat aina niitä tyhmiä jäähyjä.
Yleensä asiallinen keskustelu päätuomarin kanssa yleensä auttaa myös asiaa. Siis nimenomaan asiallinen. Tuomarit monesti välttävät liian aikaista pelin katkaisua koska siitä tulee paljon shittiä pelaajilta ja katsomosta.
Jamo


Tuossa monta hyvää pointtia. Pakkien oltava selvillä siitä, mikä on riittävää toimintaa maalin edessä. Auktoriteettiapua voi pyytää valmentajalta jos joukkue koostuu hankalammista ohjailtavista. Itse neuvon lähinnä tuuppaamaan törkeimmät kaverit sivuun, jäähyjä ei koskaan tarvitse ottaa.
Provosoitumisen välttäminen erittäin tärkeää, aikaisemmin tuli naputeltua takaisin, ehkä otettua tyhmiä minuuttejakin eikä se johtanut mihinkään, maalilleajo ei taatusti vähene. Nykyisin koetteanut (varsin onnistuneesti) luomaan hyvät luottamus-/kunnioitussuhteet sekä vastustajien että tuomariston kanssa. Pääasiassa kaikki kaukalossa liikkuvat henkilöt ovat kuitenkin kommunikaatiokykyisiä henkilöitä, jotka itsekin usein huomaavat työnsä muuttuvan mielekkäämmäksi jättämällä turhat nyhjäämiset ym. pois. Mahdollisten kovienkin osumien sattuessa on pää pysynyt kivasti kylmänä ja kovapäisetkin vastustajan hyökkääjät ovat usein nöyrtyneet sen maailman vaikeimman sanan käyttöön.
Kaikenkaikkiaan naputtelu ja tyhjänpäiväinen hakkaaminen loppuu aika nopeasti kunnioituksen myötä, itsekään en yleensä mailaa jaa turhaan, torjumisessakin on tekemistä.
Blocker
Lord of goaltending
 
Posts: 727
Joined: Fri Dec 01, 2006 8:04 pm
Location: Tampere

Postby larry » Tue Feb 17, 2009 9:13 am

kyllä allekirjoittanut on ainakin saanut usein vastustajat lopettamaan näpeille lyömisen, kun on tullut pelikatko ja läimäyttänyt mailalla hitusen pohkeille, ettei kannata tulla enää. Eivät ole enää koskaan sen jälkeen lyöneet näpeille vaikka ovatkin tulleet tietysti jotain vähän yrittämään siihen maalille.
The larry look
User avatar
larry
Resident goalie geek
 
Posts: 176
Joined: Tue Apr 10, 2007 11:49 am

Postby jonttu95 » Mon Apr 20, 2009 3:27 pm

Tuosta näpeille lyömisestä niin tulin eilen illalla Tsekeistä kotiin kun olimme Roundnicessa turnauksessa, niin siellä kun pelaajat löi aika usein sormille ei tarvinnu tuomarin tai kenenkään muun sanoa mitään niin pelaajat kävi pyytämässä anteeksi siitä kun löi sormille. Kyllä siinä ihmetytti kun pelaaja löi sormille ja sitten pyysi anteeksi. :)
User avatar
jonttu95
Resident goalie geek
 
Posts: 233
Joined: Thu Jul 26, 2007 12:52 pm

Next

Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests
cron