Maskin viereen kohdistuvat laukaukset

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Postby Mrtikka » Fri Nov 06, 2009 3:53 pm

Mulla on ongelmia kanssa käsien asennosta... Onko mitään kikkoja/tapoja jolla tätä voisi itse korjailla?
User avatar
Mrtikka
Resident goalie geek
 
Posts: 137
Joined: Sat Oct 04, 2008 7:39 pm

Postby Imuri96 » Mon Nov 09, 2009 7:32 am

Kädet vaan edessä, niin pitäis kiekot jäädä kiinni.
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby no goalie no game » Mon Nov 09, 2009 11:36 am

Mrtikka wrote:Mulla on ongelmia kanssa käsien asennosta... Onko mitään kikkoja/tapoja jolla tätä voisi itse korjailla?
Pelaamisen aikana kun kaveri on virittämässä laukausta, ajattelet että "jos tuo laukaus tulee kohti päätä, saanko sen kiinni". Harrastetasolla ainakin on joskus aikaa miettiä tuollaisia, mielestäni ihan toimiva juttu.
-Pari helppoa alkuun, laukaisee mukavasti jännityksen... (Juha Taponen / Koovee)
User avatar
no goalie no game
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Wed Apr 26, 2006 7:18 pm
Location: Harviala

Postby Imuri96 » Mon Nov 09, 2009 1:55 pm

Pelaamisen aikana kun kaveri on virittämässä laukausta, ajattelet että "jos tuo laukaus tulee kohti päätä, saanko sen kiinni". Harrastetasolla ainakin on joskus aikaa miettiä tuollaisia, mielestäni ihan toimiva juttu.


Mutta näin voi helposti vaikka alanurkista mennä.. en tiedä teistä, mutta itselläni ei toimi tuo ajatus.
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby Sem » Tue Nov 10, 2009 11:48 am

pesisräpsä käteen ja itsekseen iltaisin tennispalloa heittelemään johonkin kiviseinään, alakautta parin metrin päästä niin kauan että torjunta tapahtuu refleksin omaisesti. Säännöllisesti tätä tehden varmasti oppii sitä kättä liikuttamaan.Harjoita omaa heikointa paikkaa. esim. välillä alas tai kilpipuolelle.
Jos liian helppoa niin ota keikkulauta alle jolloin saat samalla harjoiteltua tasapainoa, muista torjunta-asento.

keikkulauta = 110mm viemäriputki ja n. 60cm lauta.
Sem
Maalivahti
 
Posts: 48
Joined: Sun Oct 25, 2009 10:26 pm
Location: Turku

Postby 2slow4motion » Mon Nov 16, 2009 6:09 pm

[/quote]Pelaamisen aikana kun kaveri on virittämässä laukausta, ajattelet että "jos tuo laukaus tulee kohti päätä, saanko sen kiinni". Harrastetasolla ainakin on joskus aikaa miettiä tuollaisia, mielestäni ihan toimiva juttu.[/quote]

Itse tullut ainakin siihen tulokseen et jos kerkeet miettimään niin oot jo auttamattomasti myöhässä. Näin siis mulla
2slow4motion
Resident goalie geek
 
Posts: 111
Joined: Sat Apr 04, 2009 9:10 am
Location: PORI

Postby vanhus » Tue Nov 17, 2009 5:50 am

sattui tässä sunnuntaina sellainen hassu millisekunnin reaktio kunn kiekko oli tulossa suoraan ristikkoon niin noin 5cm päästä nappasin se rällään. oli siinä joukkueella ihmeteltävää. tokaisin siihen että itsesuojeluvaistolla nappasin
Imee pahemmin kuin lauma villejä pölynimureita
User avatar
vanhus
Resident goalie geek
 
Posts: 203
Joined: Thu Oct 09, 2008 7:11 pm
Location: ivalo

Postby no goalie no game » Wed Nov 18, 2009 8:53 am

vanhus wrote:sattui tässä sunnuntaina sellainen hassu millisekunnin reaktio kunn kiekko oli tulossa suoraan ristikkoon niin noin 5cm päästä nappasin se rällään. oli siinä joukkueella ihmeteltävää. tokaisin siihen että itsesuojeluvaistolla nappasin
Joskus kouluaikana muistan kenttäpelaajana napanneeni kaukalopallon suoraan nenän edestä kiinni, vailla minkäänlaista käsitystä miten ihmeessä... olis nimittäin sattunu jos olis osunu... :D
-Pari helppoa alkuun, laukaisee mukavasti jännityksen... (Juha Taponen / Koovee)
User avatar
no goalie no game
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Wed Apr 26, 2006 7:18 pm
Location: Harviala

Postby Goalie#79 » Wed Feb 03, 2010 1:51 pm

Imuri96 wrote:Kädet vaan edessä, niin pitäis kiekot jäädä kiinni.


tota olen vähän miettinyt kun jossain on opetettu että kädet pitäisi olla reilusti eessä ja jossakin minulle on opetettu kyynärpäät vartaloo kiinni ja kädet siinä kropan tasolla niin kumpi on oikea ja olen kattonut ammattilaisten asentoa niillä on kyynärpäät kiinni kehossa ja kädet kehon tasolla
(Penkki)Urheilijoiden aatelia
Goalie#79
Resident goalie geek
 
Posts: 177
Joined: Sat Jan 30, 2010 1:41 pm
Location: Jyväskylä MLK

Postby goalie#29 » Wed Feb 03, 2010 3:52 pm

Goalie#79 wrote:
Imuri96 wrote:Kädet vaan edessä, niin pitäis kiekot jäädä kiinni.


tota olen vähän miettinyt kun jossain on opetettu että kädet pitäisi olla reilusti eessä ja jossakin minulle on opetettu kyynärpäät vartaloo kiinni ja kädet siinä kropan tasolla niin kumpi on oikea ja olen kattonut ammattilaisten asentoa niillä on kyynärpäät kiinni kehossa ja kädet kehon tasolla

Kädet edessä! Kädet kyljissä vain peittotorjunnoissa, eli kun laukoja on metrin-kahden päässä.
Räpylätorjunnat kropan edestä
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

Postby Goalie#79 » Wed Feb 03, 2010 5:22 pm

goalie#29 wrote:
Goalie#79 wrote:
Imuri96 wrote:Kädet vaan edessä, niin pitäis kiekot jäädä kiinni.


tota olen vähän miettinyt kun jossain on opetettu että kädet pitäisi olla reilusti eessä ja jossakin minulle on opetettu kyynärpäät vartaloo kiinni ja kädet siinä kropan tasolla niin kumpi on oikea ja olen kattonut ammattilaisten asentoa niillä on kyynärpäät kiinni kehossa ja kädet kehon tasolla

Kädet edessä! Kädet kyljissä vain peittotorjunnoissa, eli kun laukoja on metrin-kahden päässä.
Räpylätorjunnat kropan edestä


mutta tarkoitin perus asennosta eikä ne tossa videossa näytä nyt niin paljoa olevan edessä[/img]
(Penkki)Urheilijoiden aatelia
Goalie#79
Resident goalie geek
 
Posts: 177
Joined: Sat Jan 30, 2010 1:41 pm
Location: Jyväskylä MLK

Postby jrman » Wed Feb 03, 2010 8:08 pm

Tämän ketjun perusteella maalivahtien harjoitteluun voisi ottaa vaikka äidinkielen. Ihan perusharjoittelun yhteydessä.

Jessus
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Postby goalie#29 » Wed Feb 03, 2010 8:38 pm

Goalie#79 wrote:
goalie#29 wrote:
Goalie#79 wrote:
Imuri96 wrote:Kädet vaan edessä, niin pitäis kiekot jäädä kiinni.


tota olen vähän miettinyt kun jossain on opetettu että kädet pitäisi olla reilusti eessä ja jossakin minulle on opetettu kyynärpäät vartaloo kiinni ja kädet siinä kropan tasolla niin kumpi on oikea ja olen kattonut ammattilaisten asentoa niillä on kyynärpäät kiinni kehossa ja kädet kehon tasolla

Kädet edessä! Kädet kyljissä vain peittotorjunnoissa, eli kun laukoja on metrin-kahden päässä.
Räpylätorjunnat kropan edestä


mutta tarkoitin perus asennosta eikä ne tossa videossa näytä nyt niin paljoa olevan edessä[/img]


Video, ehkä huono, mutta nimenomaan perusasennossa kädet edessä.
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

Postby Stratos » Thu Feb 04, 2010 9:55 pm

Aktiiviset kädet, ei välttämättä yli-korostetusti edessä.

Ihan vinkiksi vaan hyvät toverit, että älkää ottako oppia P-Amerikkalaisten veskojen käsien toiminnasta. Ison meren takana suositaan blokkaavaa pelityyliä. Kädet laahaa mukana. Ei hyvä.
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

kiitos

Postby Goalie#79 » Fri Feb 05, 2010 2:00 pm

kiitos että vastasitte kun kerran katoin yhtä valmennus videota niin siinä opetettiin että perus asennossa kädet suoran eessä mutta eihän niillä voi sitten mitään tehdä (video ei ollut goaliepro:sta koska täällä osataan valmentaa)
(Penkki)Urheilijoiden aatelia
Goalie#79
Resident goalie geek
 
Posts: 177
Joined: Sat Jan 30, 2010 1:41 pm
Location: Jyväskylä MLK

PreviousNext

Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest