Kiekon poimiminen jäästä hanskaan

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Kiekon poimiminen jäästä hanskaan

Postby reaktor » Tue Jan 27, 2009 2:38 am

Kyseessähän on enemmänkin tälläinen kosmeettinen taidonnäyte mutta jo jotain osaavanakin toi kiekon kauhaiseminen jäästä hanskaan esim. vihellyksen jälkeen ei kuitenkaan tuota tulosta. Onko tohon jotain jujua tai teknistä neuvoa. Yleensä (tai aina) kiekko kopsahtaa hanskan reunaan eikä nouse hanskan sisään? Hanska on velo 7000 vanhoilla mitoilla...
reaktor
Rookie
 
Posts: 9
Joined: Sat Dec 22, 2007 7:37 pm

Postby rooep » Tue Jan 27, 2009 1:10 pm

Eiköhän siinä oo semmone pieni ranneliike, ensin vedetään kiekkoa vähän vasemmalle ja sen jälkeen vastaliike oikealle jolloin kiekko nousee räpylään, loogisesti ajateltuna näin. Varmaksi kuitenkaan voi sanoa, koska kyseinen taito on henk.koht opittu jo silloin kun on lyöty räpylä ensimmäistä kertaa käteen.
rooep
MV-friikki
 
Posts: 89
Joined: Sun Oct 21, 2007 8:43 am

poimi poimi

Postby da_goalie » Tue Jan 27, 2009 2:53 pm

Itse vain tökkään räpylän kiekon päälle niin että kiekko jää pussin etuosaan, sitten vain suljen räpylän ja avot, kiekko on siinä. Vähän vaikea selittää ilman kuvia, mutta harjoittelin niin että laitoin kiekon lattialle ja nostin sen siitä räpylällä
kaikki kiinni, loput kulmiin
da_goalie
Resident goalie geek
 
Posts: 159
Joined: Sat Oct 04, 2008 6:04 am
Location: Lohja

Postby sanzi79 » Tue Jan 27, 2009 4:50 pm

Mulla toi on paljon räpylästä kiinni. Toi Kuivalaisen ex rällä on sellanen jolla sen saan yleensä aina onnistumaan. Muihin räpylöihin ei sitten oo tarttunutkaan.
Oletan että siitä rällän muotoilusta on paljolti kiinni, tarttuuko vai ei. Tai miten helposti tarttuu.

Ei mulla siinä oo mitään poppakonstia. Otan vaan kiekon ja nostan, en liikuta mitenkään sivuttain :D
Uudelleen aloittava nais immeinen.
sanzi79
Maalivahti
 
Posts: 33
Joined: Sat Aug 16, 2008 6:05 am
Location: Iisalmi

Postby reaktor » Wed Jan 28, 2009 4:13 am

Jep kiitoksia vinkeistä. Just tossa vastaliike "kauhaisussa" ilmeisesti ensimmäiseen suuntaan työntäessä kiekon pitäisi hieman heilahtaa lappeeltaan jotta takaisin vetäessä se nousisi sinne pussiin. Voipi olla kans että tolla rällän muodolla ja rannekulmalla on osuutensa..? mm. yhdessä pelissä koitin poimia ton kiekon hanskaan mutta kolmannella kerralla täytyi jo luovuttaa ettei ihan täysin katoa ns. katu-uskottavuus vastustajan silmissä :D
reaktor
Rookie
 
Posts: 9
Joined: Sat Dec 22, 2007 7:37 pm

Postby Imuri96 » Wed Jan 28, 2009 6:14 am

Minulla tämä tapahtuu vain, että puristan hanskan reunat kiekkoa vastaan ja nostan sitten sen. Helppo nakki! Kaverini hanskalla taas on lähes mahdotonta saada poimittua kiekkoa jäästä. Ex hanskallani piti tehdä pieni heilautus liike, että kiekko heilahtaa räpylään. Tyyliä on monia ja ne sopivat parhaiten eri hanska tyyleille. Vähän vaikeaa se on vinkkailla toiselle, että miten nostaa kiekko jäästä.
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby jomppa » Sat Feb 14, 2009 7:35 pm

Tietysti on myös toinen,ehkä vähemmän "coolin" näköinen liike,samalla lopputuloksella kuitenki.Eli jos on ongelmia kyseisen liikkeen toimittamisessa räpylän muotoilun vuoksi (kuten minulla) voi liikkeen tehdä myös niin,että laittaa räpylän reunan jäähän,niin että sormenpääsi/kyntesi "koskettavat" jäätä.Siitä vain kiekko räpylän reunaan mailalla,jonka jälkeen työnnät mailalla kiekkoa räpylää vasten jolloin se nousee pystyyn,tai suoraan pussiin ja todella näyttävä kiekonanto tuomarille on valmis!
Toivottavasti edes joku ymmärsi,erittäin vaikea selittää ilman videota/kuvia.
jomppa
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 15
Joined: Fri Aug 03, 2007 9:32 pm

Postby Joelk » Tue Apr 21, 2009 5:54 pm

Minä otan kiekon silleen että laitan rällän kiekon päälle ja pyöräytän ni kiekko menee hanskaan :D
Joelk
Rookie
 
Posts: 1
Joined: Sat Apr 18, 2009 5:44 pm

Postby #44 » Wed Apr 22, 2009 3:59 pm

laita räpylä kiekon päälle purista ja nosta nopeasti toisin päin
User avatar
#44
Resident goalie geek
 
Posts: 157
Joined: Sun Apr 19, 2009 8:22 am
Location: jämsä

Postby mas » Thu Apr 23, 2009 4:10 pm

Tai tee niinkuin Brouder eli mailan kärjen rystypuolella vedät kiekkoa taakseppäin ja sitten äkkiä siirrät kiekon kämmenpuolelle ja kiekko on lavassa.
Sitten vaan heität kiekon ilmaan ja otat kiinni. 8)
mas
MV-friikki
 
Posts: 72
Joined: Fri Apr 03, 2009 7:15 pm


Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest