Drill corner

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Postby beaver » Sun Oct 01, 2006 12:50 pm

Tässä toinen saman kaltainen. Ja samat prinsiipit.

http://media.putfile.com/J--ss-liikkumi ... estakaisin
Roppaa eteen...
User avatar
beaver
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Thu Apr 27, 2006 8:29 am
Location: Pirkkala

Postby beaver » Sun Oct 01, 2006 1:00 pm

Semmoinenkin tuli tässä mieleen, että pitäisikö kysyä teiltä, millaisia drillejä TE haluatte tänne Drill Corneriin?
En lupaa mitään, mutta jotain voisin toteuttaa miettimällä, millainen drilli kyseiseen aiheeseen voisi sopia ja palvella yhteisöä parhaiten.
Että kaikkea sitä tuleekin mieleen :idea:
Roppaa eteen...
User avatar
beaver
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Thu Apr 27, 2006 8:29 am
Location: Pirkkala

Postby beaver » Tue Oct 03, 2006 9:23 am

Kiitoksia paljon runsaasta palautteesta :D
Drillejä tulee täältä sen mukaan, kuin kerkeän tai innostusta riittää.
Roppaa eteen...
User avatar
beaver
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Thu Apr 27, 2006 8:29 am
Location: Pirkkala

Postby roger » Tue Oct 03, 2006 9:39 am

Mikähän se on kun joskus uudet viestit ei näy mulla?? No nyt näin tuon edellisen ja toivoisin jonkinlaista mailapeli drilliä.
roger
Resident goalie geek
 
Posts: 439
Joined: Thu Apr 27, 2006 1:25 pm

Postby SNICKERS » Tue Oct 03, 2006 9:44 am

Sivuttais syöttö p-pisteitte välissä ja suora veto/haltuunotto veto.. Jäissä ja pystyssä.. Tollanen ois hyvä..
SNICKERS
Resident goalie geek
 
Posts: 291
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:15 pm

Postby min » Fri Nov 17, 2006 5:19 pm

Jos joku viittis pistää tänne muutamia voima ja nopeus/ketteryys/kimmo harjoittelumalleja niin ois kyllä tosi jees... Kun nyt tuli vähän kommenttia mv-valmentajalta että pitää saada lisää voimaa menettämättä ketteryttä ja jäässäliikkumisnopeutta, niin ajattelin että jos vetäis puntin joka toinen päivä ja nopeus/ketteryys/kimmo reenin joka toinen... siihen jäät ja joukkueen muut reenit päälle niin luulis riittävän. Eli oon nyt prässiä, yhden jalan kyykkyä, vatsoja, selkiä, reisiprässiä ja penaa( :lol: ) vetäny. Tohon voi sitten lisätä mitä tiiätte tärkeitä liikkeitä... varmaan joku aitaloikkareeni ois hyvä aina joka toinen päivä? Tai tyyliin ladderit? Ehdotuksia....?
JYP
min
Resident goalie geek
 
Posts: 229
Joined: Thu Apr 27, 2006 3:27 pm

Jäässäliikkumisesta

Postby Kotka » Tue Nov 28, 2006 9:02 pm

Eli tuli mieleen takavuosien keskustelu Tampereella maalivahtivalmentajan kanssa, että löytyisiköhän jäässäliikkumiseen tarvittavien lihasten harjoittamiseen jotain hyvää oheisharjoitusliikettä?

Itse olen miettinyt asiaa lähinnä punttisalitreenin kautta loitontajalaitteella tehtynä, mutta löytyykö muita ja/tai parempia keinoja?
Kotka
Resident goalie geek
 
Posts: 191
Joined: Mon May 29, 2006 9:35 am

Re: Jäässäliikkumisesta

Postby joonas34 » Tue Nov 28, 2006 10:25 pm

Kotka wrote:Eli tuli mieleen takavuosien keskustelu Tampereella maalivahtivalmentajan kanssa, että löytyisiköhän jäässäliikkumiseen tarvittavien lihasten harjoittamiseen jotain hyvää oheisharjoitusliikettä?

Itse olen miettinyt asiaa lähinnä punttisalitreenin kautta loitontajalaitteella tehtynä, mutta löytyykö muita ja/tai parempia keinoja?


tätä mietin itsekkin juuri äsken! olisi loistavaa jos jostain löytyis jotain tietoo?
-LoSB A-SM- "I aint done yet"
User avatar
joonas34
Lord of goaltending
 
Posts: 617
Joined: Thu Apr 27, 2006 5:57 pm
Location: lohjan tennari

Postby beaver » Wed Nov 29, 2006 5:55 am

Löytyyhän niitä..
Meillä esim. 94:ssa veskat vetävät joka treeniä edeltävässä oheisessa setin, johon esim. minä en tällä hetkellä pysty.
Tosin aloin pari viikkoa sitten kulkemaan jälleen salilla 3 kertaa viikossa.
Tuli vuoden tauko kiireisiin vedoten. Sellainen peli ei enää vetele.
Kyllä valakan täytty pystyä samaan kuin valmennettavat.
Lupasin keväällä poijille testeissä , että teen esim. punnerruksia 2 kertaa enemmän kuin paras poika. Aika oli 30 sekkaa. Paras poika veti 26.
52 meni ihan ongelmitta. Elokuun testeissä sama kölvi veti 39.
Ei siinä mitään muuta kuin anteeksi pyytelemään. 78 on jo liikaa, ei vaan ehdi. Tässä jälleen offtopikkia :wink:

Niin, siihen aiheeseen. Miettikää vähän, mitä lihaksia te tarvitsette hyvään jäässäliikkumiseen. Sieltä se ratkaisu löytyy.
Roppaa eteen...
User avatar
beaver
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Thu Apr 27, 2006 8:29 am
Location: Pirkkala

Re: Jäässäliikkumisesta

Postby no goalie no game » Wed Nov 29, 2006 7:33 am

Kotka wrote:löytyisiköhän jäässäliikkumiseen tarvittavien lihasten harjoittamiseen jotain hyvää oheisharjoitusliikettä?
Eikös osa näistä jumppapalloliikkeistä ole ainakin hyviä ? http://www.goaliepro.com/en/resources/2 ... native.php
-Pari helppoa alkuun, laukaisee mukavasti jännityksen... (Juha Taponen / Koovee)
User avatar
no goalie no game
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Wed Apr 26, 2006 7:18 pm
Location: Harviala

Postby beaver » Tue Feb 06, 2007 7:24 am

No niin. Olen saanut nauhalle drillit maalille punnerruksesta.
Olen tutkiskellut kyseistä pelitilannetta hiukan tarkempaan viimeisen puolen vuoden ajan ja todennut, että käytännössä lähes kaikki huippuveskat ottavat maaliviivaa pitkin kulmasta tulevat punnerrukset tai ajot pystypolvella.

Peitto näyttää olevan aika hyvä, ja mikä tärkeintä, pystypolvesta on todella helppo lähteä liikkeelle mahdollista syöttöä varten ja samoin moken on vaivatonta seurata jäässä mahdollista kiertoyritystä. Samoin nostot takaylänurkkaan on helppo eliminoida aktiivisilla käsillä, jotka ovat edessä. Tästä syystä en suosittele poikkimailaan menoa. Taitavat pelaajat nöyryyttävät esim. kilven puolelle meneviä poikkimailan käyttäjiä nostamalla kiekon ylämummoon kilven puolelle.

Heti, kun saan drillin putfilelle, niin se on nähtävissä tässä topicissa.
Ainut keino saada drilli nopeasti näytille, on luvata se lähiaikoina :wink: . Näin paine muodostuu sietämättömäksi ja näin ollen homma tulee hoidettua.
Todennäköisesti keskiviikkona, jolloin ei tarvitse mennä hallille
Roppaa eteen...
User avatar
beaver
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Thu Apr 27, 2006 8:29 am
Location: Pirkkala

Postby Reflex » Tue Feb 06, 2007 10:05 am

Hyvä beaver! Aihe on mielenkiintoinen ja itseäni ainakin kiinnostaa kovastikkin. Itse menen kyseisessä tilanteessa poikkimailaan, mutta kun näkee toisen tavan toimivan paremmin, niin sitähän voi aina omaa tyyliä muokata/muuttaa.
User avatar
Reflex
Resident goalie geek
 
Posts: 290
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:23 pm
Location: Kuopio

Postby beaver » Tue Feb 06, 2007 10:52 am

Joo, näinhän se on. Olen tämän asian ajatellut niin, että en ala tuputtamaan mitään ns. oikeaa tapaa tehdä juttu. Aihe tulee olemaan sellainen, että siitä riittää juttua enemmänkin. Jokainen saa tehdä omalla tavallaan ja hyvä niin. Kyllä nykyveskarit pystyvät itse katsomaan itselleen parhaimman tavan toimia. Mikä minä olen sanomaan??

Eri asia on omien valmennettavien kanssa. Siellä mennään aika lailla, kuten minä sanon. Ainakin vielä, koska kölvit ovat 12-13v.
Toki tuossakin iässä alkaa olla persoonallisia toimintatapoja ja ne on otettava tottakai huomioon.
Roppaa eteen...
User avatar
beaver
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Thu Apr 27, 2006 8:29 am
Location: Pirkkala

Postby sandey » Tue Feb 06, 2007 11:07 am

Itsekkin olen tämän beaverin mainitseman pystypolvi tekniikan kannattajia/puolestapuhuja, sillä mielestäni pystypolvella saadaan myös etukulma pidettyä tiiviimmin ja helpommin suljettuna versus poikkimaila.Lisäksi MV ei lähde niin helposti "luopumaan" etukulmasta, kuin mitä poikimailalla pelatessa näkee(etenkin nuorilla maalivahdeilla). Lisäksi takakulma peleissä pystytään säilyttämään asento sekä jatko peli mahdollisuus.
sandey
Maalivahti
 
Posts: 53
Joined: Sun Jan 14, 2007 12:07 pm

PreviousNext

Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests