Mailankäsittelyn parantaminen

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Postby 1muri » Thu Jan 15, 2009 11:45 am

Stratos wrote:Jos ei ole vielä kokeillut Turcon tekniikkaa pitää mailasta kiinni, kannattaa kokeilla


Itsellä tuo Turcon tekniikka toimii hyvin, kun koitin tuota tekniikkaa niin
vedot alkoi paranemaan, eräällä toisella tuntemmallani veskalla
kävi päinvastoin vedot huononi, joillekki sopii joillekki ei. :?
Tärkeintä ei ole voitto, vaan että Ruotsi häviää...
User avatar
1muri
Resident goalie geek
 
Posts: 186
Joined: Sun Dec 07, 2008 7:29 am
Location: Espoo

Postby Topi » Fri Jan 16, 2009 10:28 am

Nyt pelitauolla oon käyny ulkojäillä vähän sneppailemassa kiekkoja, ja tuntuu että Turco-otteella saa rystyvetoon korkeutta ja nopeutta. Tosin kiekko lähtee monesti ihan pystyyn tai sitten "ropelina". Kuitenkin sitä saa sillä tavoin parhaiten nostettua.

Ranteita en osaa Turcolla - ainakaan vielä - kunnolla vetää. Lähtönopeutta tulee kiekkoon, mutta pituutta tai korkeutta ei samalla tavoin kuin "perinteisellä".
Topi
Resident goalie geek
 
Posts: 291
Joined: Tue Jun 27, 2006 10:42 am
Location: Helsinki

Postby Jukka Ropponen » Sat Jan 17, 2009 8:40 am

Nopea vastaus tuolla aiemmin esitettyyn kysymykseen on kyllä, Niken kanssa ollaan systemaattisesti tehty työtä mailankäsittelyn parantamiseksi kesäjäillä. Samoin mailaa ollaan muutettu. Esim Niken mailan otekorkeutta ollaan laskettu ja sitten taas tuo Sulon kanssa kehtitetty malli (sama pattern jota Goaliepro myy) on erityisesti mietitty optimaaliseksi kiekonkäsittelyn kannalta. Siinä on lyhyempi ylävarsi, lavan kulma ja hook jotka on optimoitu kropan edestä lähtevään nopeaan vetoon.

Jukka
User avatar
Jukka Ropponen
Goaliepro
 
Posts: 2350
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:49 pm
Location: Espoo

Postby ViliK61 » Sat Jan 17, 2009 9:44 am

Auttaako lavan kärjen pyöristäminen mailankäsittelyä tai jotain, kun jotkut veskat (Bäckström, Säteri, Kokkonen...) pyöristää sen?
User avatar
ViliK61
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Sat Jan 03, 2009 10:05 am
Location: Vantaa

Postby Imuri96 » Sat Jan 17, 2009 1:05 pm

Kyllä se voi auttaa "kikkailua" jos tykkää pelata niin, mutta eihän se vetoon auta. Itse en kyllä lähtisi pyöristelemään lapaa mihinkään suuntaan.
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby Imuri96 » Wed Jan 21, 2009 4:51 pm

Onks siitä mitää hyötyy jos kikkailee kotona ilman hanskoja?
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby Japetius » Wed Jan 21, 2009 6:13 pm

Imuri96 wrote:Onks siitä mitää hyötyy jos kikkailee kotona ilman hanskoja?


Kai siinä on jossain suunnassa, mutta parashan se on kehityksen kannalta että kinttaat kädessä kikkailee..
"Pelin tuloksella ei oo merkitystä, tää on vaan jääkiekkoo"
Japetius
Resident goalie geek
 
Posts: 198
Joined: Sat Jan 03, 2009 10:31 pm
Location: Keminmaa

Postby Hirmulätty » Thu Jan 22, 2009 5:22 am

Jukka Ropponen wrote:Nopea vastaus tuolla aiemmin esitettyyn kysymykseen on kyllä, Niken kanssa ollaan systemaattisesti tehty työtä mailankäsittelyn parantamiseksi kesäjäillä. Samoin mailaa ollaan muutettu. Esim Niken mailan otekorkeutta ollaan laskettu ja sitten taas tuo Sulon kanssa kehtitetty malli (sama pattern jota Goaliepro myy) on erityisesti mietitty optimaaliseksi kiekonkäsittelyn kannalta. Siinä on lyhyempi ylävarsi, lavan kulma ja hook jotka on optimoitu kropan edestä lähtevään nopeaan vetoon.

Jukka


Kiitos vastauksesta.
Olen itse koittanut lyhyempää ylävartta ja mulla se ei toiminut ollenkaan, maila asettui kummallisesti ja epämukavasti aivan suoraan kropan eteen niin että maila hakeutui vanhalla vetotekniikalla jalkojen väliin.
Tosin olen huomannut että itselläni laukaus lähtee kropan vierestä eikä sivusta.
"Hextall revolutionized the game with his puck handling ability. He took it to a new level and was like a third defenseman back there. Too bad he forgot how to stop the puck late in his career."
User avatar
Hirmulätty
Resident goalie geek
 
Posts: 298
Joined: Thu Oct 26, 2006 9:35 am
Location: Porvoo

Postby ViliK61 » Thu Jan 29, 2009 7:48 pm

Miten lyhyt mailan varren pitäs olla, jos haluaa paremman mailankäsittelyn?
User avatar
ViliK61
MV-friikki
 
Posts: 87
Joined: Sat Jan 03, 2009 10:05 am
Location: Vantaa

Postby Imuri96 » Fri Jan 30, 2009 5:04 am

ViliK61 wrote:Miten lyhyt mailan varren pitäs olla, jos haluaa paremman mailankäsittelyn?
Minulla on ainakin otsaan asti. Sillä saan ihan hyvin kikkailtua jne. Tosin räpyläkin vaikuttaaa mailankäsittelyyn kovin.
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby korppu » Fri Jan 30, 2009 12:03 pm

Kaikista mukavin mailan mitta on leuan ja rinnan välillä, ainakin minulla. Silloin laukominen on helppoa ja kiekonkäsittely myös.
User avatar
korppu
Lord of goaltending
 
Posts: 1215
Joined: Thu Apr 27, 2006 12:17 pm

Postby jonttu95 » Sat Jan 31, 2009 7:01 pm

Imuri96 wrote: mutta lätty kyllä lähtee hyvin. Syynä varmaan on, että aina kun ei ole harjoitukset käynnissä, niin olen "sneppailemassa" kiekkoa ränniin tai maaliin. :lol:
mulla on ollu sama "harjoitus menetelmä" :lol: nykyää vedotki lähtee paljon paremmin kun aloin käyttää "turco-tyyliä"
Ja mailana on sher-wood 7000 lalimen lavalla
User avatar
jonttu95
Resident goalie geek
 
Posts: 233
Joined: Thu Jul 26, 2007 12:52 pm

Postby Imuri96 » Sat Jan 31, 2009 7:20 pm

Minäkin käytän välillä korkeisiin lättyihin myös Turco tyyliä. Nyt kun on voimaa vielä enemmän, niin lähtee vieläkin paremmin. Suosittelen kyllä tun tyylin kokeilemista! Joillekkin sopii hyvin ja joillekkin ei, se on makuasia.
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby jonttu95 » Sat Jan 31, 2009 8:25 pm

Itsekin joskus katoin et miten joku pystyy vetää tuolla turco tyylillä, sitten kokeilin ite ja huomasin et sillähän on melkee helpompi sit rupesin vaan treenaa sitä nykyää en käytä muuta.
User avatar
jonttu95
Resident goalie geek
 
Posts: 233
Joined: Thu Jul 26, 2007 12:52 pm

Postby goalie#29 » Sun Feb 01, 2009 1:56 pm

Korkeampaan lättyyn periaatteessa juuri vaikeampi, koska alakädellä saattaminen ylöspäin ei ole vastaotteella yhtä helppoa kuin myötäotteella. Kaikilla tämä tietty on henkilökohtaista mutta..
goalie#29
Lord of goaltending
 
Posts: 969
Joined: Sat Oct 13, 2007 3:09 pm
Location: Kouvola

PreviousNext

Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests