ISÄ VALMENTAJANA ?

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Postby no goalie no game » Sat Mar 01, 2008 2:24 pm

Ei muuta kuin tsemppiä, vie asiaa eteenpäin. Tuossa aloitusviestissä ei aivan tullut tilanteesi niin selväksi kuin myöhemmissä viesteissä.
-Pari helppoa alkuun, laukaisee mukavasti jännityksen... (Juha Taponen / Koovee)
User avatar
no goalie no game
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Wed Apr 26, 2006 7:18 pm
Location: Harviala

isä valmentajana

Postby joku1 » Sat Mar 01, 2008 6:48 pm

kyllähän sitä suosimista tapahtuu paljon, mutta loppujen lopussa ei se sitä pelaajaa auta yhtään eteenpäin!
joku1
Maalivahti
 
Posts: 33
Joined: Fri Oct 26, 2007 3:36 pm

Postby Stratos » Sat Mar 01, 2008 7:26 pm

Onnea sulle maalivahti95. Toivottavasti saat hoidettua asian siihen malliin kuin sen pitäisi olla.

Sitten vaan treenaat kesän kovaa ja kauden alkaessa totutat isin mussukan luukkuvahdin hommiin :wink:
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby beaver » Sun Mar 02, 2008 5:22 am

Muistakaa kuitenkin tässä paatoksessa, että tämä valmentajan poika ei ole syyllistynyt mihinkään. Palaan tähän asiaan myöhemmin, kun pääsen oikean tietokoneen ääreen. Hiukan laajemmin käsitellen tätä tärkeää asiaa.
Roppaa eteen...
User avatar
beaver
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Thu Apr 27, 2006 8:29 am
Location: Pirkkala

Postby maalivahti95 » Sun Mar 02, 2008 8:07 am

Ei tietenkään se ole valmentajan pojan syy, että isä ei anna muille peliaikaa. Olen aina tukenut sen poikaa vaikka välillä olis tehny mieli sanoa että mikset tule vaihtoon kun jätkä imuttaa ja on huono päivä.

Pari muuta valmentajaakin on sanonut, että vaihdetaan veskaria ja koko joukkue on sanonu mutta isä pitää tiukasti kiinni että oma poika pelaa meni peli miten tahansa.

Valmentaja on ollut mukava tähän asti mutta nyt kun olen peliaikaa pyytänyt niin sen seurauksena kattoo vihasesti eikä tervehdi ja kyykyttää harkoissa ni ei sekään oo oikein. Kyykyttämisellä tarkotan, että kehuu hirveesi muita koko ajan ja mua mulkoilee vaikka olen vetäny hyvät harkat.

Mulla ei oo valmentajaisiä mitään vastaan kunhan siellä toimitaan kaikkia pelaajia kohtaan reilusti.

Katotaan nyt miten tässä käy kun alan vaatimaan minulle jo luvattua peliaikaa. Se on varma että treenaan koko kesän kovaa ja uuden kauden alussa näytän.
maalivahti95
Rookie
 
Posts: 13
Joined: Tue Aug 21, 2007 6:17 am

Postby korppu » Sun Mar 02, 2008 12:15 pm

maalivahti95 wrote:Olen saanut teiltä niin paljon rohkaisua etten anna valmentajan alistaa itteäni vaikkei mun kohtalosta ehkä helppoa tulekaan.

Seurani on iso ja hyviä tapoja kunnioittava. Uskon ettei tällaista sallita jos vien asian eteenpäin. En halua rettelöidä vaan pitää omista oikeuksista kiinni.

Olen kuullut seuran sisällä että isät joutuisivat luopumaan valmennustehtävistä joiden pojat pelaa samassa joukkueessa. Se olisi kyllä helpotus. Ei tarttis ruveta vääntää kättä.

Mietin vaan miten tämä valmentajan poika sen jälkeen pärjää kun isä ei ole enää sitomassa luistimen nauhoja kiinni eikä antamassa peliaikaa vaan ollaan kaikki veskarit samalla lähtöviivalla. Tulee mielenkiintoinen kausi ensi vuodesta.

Kiitos kaikille kirjoittajille ja erityisesti tukijoille.



OT, mutta, jos olet oikeasti -95 syntynyt, niin on kyllä harvinaisen kypsää tekstiä. :o
User avatar
korppu
Lord of goaltending
 
Posts: 1215
Joined: Thu Apr 27, 2006 12:17 pm

Postby Blocker » Sun Mar 02, 2008 4:26 pm

maalivahti95 wrote:Kiitos kaikille kirjoittajille ja erityisesti tukijoille.


Tätä on helppo tukea, koska vaikka ei omia kokemuksia varmastikaan monella vastaavasta tilanteesta ole, niin kyllä jokainen voi kuvitellqa sen v***tuksen määrän mikä tuollaisesta syntyy. Ei muuta kun onnea tilanteen setvimiseen ja toivotaan että koutsi-isukkikin hoksaa lopulta katsoa vähän peiliin.
Blocker
Lord of goaltending
 
Posts: 727
Joined: Fri Dec 01, 2006 8:04 pm
Location: Tampere

Postby ProGoalie » Sun Mar 02, 2008 7:16 pm

Sinun ikäsillähän on kaikenmoiset Nuori Suomi.jutut jokka edelleyttäää että kaikki pelaa , olen näin ymmärtänyt? (Niin kuin minullakin).
Pari helppoa laukaisee mukavasti jännityksen
User avatar
ProGoalie
Lord of goaltending
 
Posts: 547
Joined: Wed May 31, 2006 2:01 pm
Location: Tampere

Postby beaver » Mon Mar 03, 2008 9:27 am

Nikke, C-nuoremmat eivät enää kuulu Nuori Suomi systeemiin, joten teillä saa peluuttaa, miten kukin valkku parhaaksi näkee. Näin olen muistavinani. En kuitenkaan tarkistanut väitteeni oikeellisuutta.
Roppaa eteen...
User avatar
beaver
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Thu Apr 27, 2006 8:29 am
Location: Pirkkala

Postby Cheese » Mon Mar 03, 2008 2:43 pm

Juu näin se menee. Eli pelaajia saa C2:ssa peluuttaa vaikka niin, että vain yksi kenttä pelaisi. Meillä aina uhkaillaan sillä että jos löysäilee niin ei pelaa mutta melkeimpä vain uhkailuksi on jäänyt.
Let There Be Cheese
And There Was Cheese
User avatar
Cheese
Resident goalie geek
 
Posts: 429
Joined: Thu Oct 18, 2007 7:13 pm
Location: Tampere

Postby ProGoalie » Mon Mar 03, 2008 8:18 pm

beaver wrote:Nikke, C-nuoremmat eivät enää kuulu Nuori Suomi systeemiin, joten teillä saa peluuttaa, miten kukin valkku parhaaksi näkee. Näin olen muistavinani. En kuitenkaan tarkistanut väitteeni oikeellisuutta.

Ookkei. No se nyt on ihan sama me ollaan meidän joukkueessa niin tasatasoiset veskarit että ei peli kaadu siihen kumpi sinne maalin eteen menee nappailemaan kiekkoja.
Mutta siis tämä henkilö joka ei saa peliaikaa niin on 95- syntynyt hänhän pelaa E- vaiko Nuoremmassa D-junnuissa , kyllä siellä peliaikaa pitäisi saada.
Pitäisi vain muistaa että tuossa iässä ei ole tärkeintä ehkä voittaminen vaan peli-ilo . Moni ei varmaan ole viel tuossa iässä ammatikseen tätä harrastele , vaiko ?
Pari helppoa laukaisee mukavasti jännityksen
User avatar
ProGoalie
Lord of goaltending
 
Posts: 547
Joined: Wed May 31, 2006 2:01 pm
Location: Tampere

Postby Voihitsivoiharmi » Mon Mar 03, 2008 8:56 pm

Kyllä siihen on jo menty,että oli junnu luokka mikä hyvään niin menestystä kaudesta lähetään hakemaan eikä peli-iloa.

Oma veli on 96- ja siellä ei oo kaikki pelaa säännöstä kuultukaan!
Kylmän viileesti top5 pelaajat samaan kenttään ja muut suoraan sanottuna vilttiin. Sittenkun nämä herrat on puhki niin välillä sinne heitetään joku. Sitten kun pääsee kentälle niin on pakko saada jtn aikaa. Tässä ikäluokassa on sen verran sällejä,että jos onnistumisia synny niin sitten etitään joku jolta syntyy.

Minusta aika älytöntä. Jäbät on 5lk ja tappelee hampaat irvessä peliajasta. Suurin osa jannuista ei kovin innoissaain ole pelireissulle lähdössä kun tietää että peliaikaa ei tule

Tässäkin on semmonen episodi,että koutsilla on kaks saman ikästä poikaa jotka pelaa tässä joukkueessa. Toinen on kyllä lahjakas ja ansaitsee peliaikaa. Tätä toista koutsi taas peluuttaa top5 porukassa ja joka toista vaihtoa vaikka kaveri on samaa tasoa näitten top5 ulkopuolisten kanssa.
Ainoa paikka, jossa menestys tulee ennen työtä, on sanakirja.
- Ilveksen huoneentaulu.
Voihitsivoiharmi
Resident goalie geek
 
Posts: 345
Joined: Thu Jul 27, 2006 9:48 am

Postby ikosa » Tue Mar 04, 2008 7:07 am

Hyviä kannanottoja. On ikävää huomata että tietyissä seuroissa/joukkueissa on jo valmentajilla kova hinku voittaa. kauden alussa 17-18 pojasta (e-junnut) rakennetaan kaksi joukkuetta. Toiseen valitaan ne 'parhaimmat' ja kauden aikana ainoastaan siihen joukkueeseen satsataan. Toinen saa pelailla miten haluaa.

Mutta palatakseni tuohon isä-poika valmennukseen.
Uskon ja toivon että suurin osa isä-valmentajista on ns. neutraaleja, eli kohtelevat harjoituksissa ja joukkuetapahtumissa kaikkia veskareita saman arvoisesti. Itse toimin jonkinlaisena mv-valmentajana pojalle (-96 synt). Ja samassa joukkueessa toisen mv isä on myös mv-valmentaja. Yhteistyö toimii hienosti. Meillä läpi kauden molemmat on saanut pelata pelit tasan.
ikosa
MV-friikki
 
Posts: 61
Joined: Tue Dec 04, 2007 9:42 am
Location: Kouvola

Postby Salama15 » Tue Mar 04, 2008 12:46 pm

Oma kokemukseni tuosta isä - poika valmennussuhteesta on hiukan erilainen => minä (kotona isä ja hallilla vastuuvalmentaja) huomaan aina toisinaan vaativani selkeästi enemmän omalta pojaltani kuin toisilta ja natiainen on välillä ollut aikamoisessa ruuvipenkissä kun homma ei ole sujunut / tuntunut kiinnostavan.

Suhtautumisen neutralisoinnissa on ihan oikeasti opeteltavaa sekä pelaajalla (lapsella) että koutsilla (isällä / äidillä), mutta avoimen keskustelun valmennuksen, joukkueen johdon ja vanhempien välillä luulisi tuovan ratkaisun ongelmaan? Eivät nämä junnujoukkueet mitään yhden valmentajan diktatuureja voi olla, PRKL!!

Jos tuo -95:n kuvailema juttu toteutuisi meidän joukkueessamme, antaisivat toiset koutsit & JoJo tod.näk. sivuunkirjoittaneelle sakinhivutuksen...
Salama15
Resident goalie geek
 
Posts: 285
Joined: Mon Oct 15, 2007 11:57 am
Location: Kirkkonummi

Postby no goalie no game » Tue Mar 04, 2008 2:43 pm

Ylläkuvatunlaista tilannetta minäkin tuolla edellissivulla koitin kuvailla... että välillä se on noinkin päin.
-Pari helppoa alkuun, laukaisee mukavasti jännityksen... (Juha Taponen / Koovee)
User avatar
no goalie no game
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Wed Apr 26, 2006 7:18 pm
Location: Harviala

PreviousNext

Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests