ISÄ VALMENTAJANA ?

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

ISÄ VALMENTAJANA ?

Postby maalivahti95 » Fri Feb 29, 2008 1:19 pm

Onko lakipykälää tms., joka kieltää isän valmentamisen jääkiekossa tietyssä ikäluokassa ?

Meidän joukkueessa olen kuullut, että isät joutuisivat lopettamaan valmennuksen. Se olisi helpotus, loppuisi omien poikien lellitys.
maalivahti95
Rookie
 
Posts: 13
Joined: Tue Aug 21, 2007 6:17 am

Postby Stratos » Fri Feb 29, 2008 1:23 pm

No ei lakipykälää ainakaan ole. :roll:

Ootellaampa sitä, että Hra Beaver palaa reissultaa ja ottaa kantaa aiheeseen :lol:
Image
Mielipiteistä keskustellaan
Stratos
Lord of goaltending
 
Posts: 1809
Joined: Fri Apr 28, 2006 12:11 pm
Location: Edmonton, AB, Canada

Postby korppu » Fri Feb 29, 2008 1:36 pm

Eipä taida olla sääntöä, kun liigassakin oli Saipassa isä-poika pari joukkueessa.

Ei vaan. En usko, ettei siitä mitään sääntöä ole. Ainakin meidän B-joukkueessakin on isä-poika parivaljakko.
User avatar
korppu
Lord of goaltending
 
Posts: 1215
Joined: Thu Apr 27, 2006 12:17 pm

Postby jalmari » Fri Feb 29, 2008 1:38 pm

mun isoveli valmentaa minua meidän joukkueessa (kärpät 95) ennemmin se laitaa minut komennuksen kun lellii
jalmari
MV-friikki
 
Posts: 90
Joined: Tue Dec 25, 2007 10:25 pm
Location: oulu

Postby Parski » Fri Feb 29, 2008 3:18 pm

Koivun aikana TPS:ssä vaihtopenkin takana oli peräti kaksi isää ja toisella puolella kaksi poikaa.. Näin siis SM-Liigassa.
Harvemmin tänne on tullut paskaa kirjoiteltua!
User avatar
Parski
Lord of goaltending
 
Posts: 645
Joined: Tue May 30, 2006 9:55 am
Location: Kotka

Re: ISÄ VALMENTAJANA ?

Postby no goalie no game » Fri Feb 29, 2008 4:22 pm

maalivahti95 wrote: loppuisi omien poikien lellitys.
Eihän se aina ole lellitystä, olen sellaisestakin kuullut että kaikki p saattaa kotona kaatua pojan niskaan, eli toiset voi olla kateellisia kun muka lellitään ja totuus on toinen. Tosin kyllähän varmaan suosimistakin on kun on kovat odotukset ... tämä siis ihan yleisesti.
Enkä usko että millään seuralla on varaa potkia pois isiä valmentamasta, on niitä sen verran paljon...
-Pari helppoa alkuun, laukaisee mukavasti jännityksen... (Juha Taponen / Koovee)
User avatar
no goalie no game
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Wed Apr 26, 2006 7:18 pm
Location: Harviala

Postby Cheese » Fri Feb 29, 2008 7:45 pm

Mulla on isä valmentajana eikä se ole todellakaan mitään lellittelyä. Pistää mut kyllä kuriin jos vaikka joskus harvoin kerran kaudessa sattuisin lepsahtamaan enkä yrittäisi kunnolla. No melkeimpä koskaan ei niin käy joten se siitä...

Tiedän kyllä tapauksen ihan läheltäkin jossa omaa poikaa lellitään aika, aika läpinäkyvästi. Ihan naapuriseurasta... Mutta ei siitäkään sen enempää...
Let There Be Cheese
And There Was Cheese
User avatar
Cheese
Resident goalie geek
 
Posts: 429
Joined: Thu Oct 18, 2007 7:13 pm
Location: Tampere

Postby The wall » Fri Feb 29, 2008 9:55 pm

Mitään virallisia sääntöjä tuskin on, mutta eri seurat ovat saattaneet asettaa omia sääntöjä jotka kieltävät tämän isäpoika linjan.
The wall
Resident goalie geek
 
Posts: 440
Joined: Fri Apr 28, 2006 11:24 am
Location: Espoo

Postby xpulse » Sat Mar 01, 2008 7:38 am

ittellä ei tämmöstä ole mutta joukkueessamme on 3 poikaa jonka isä on valmentajana ja kaikki eri valmentajia ei kyllä ole mitään erikois oikeuksia että kyllä ne samaanlaiseee kuriin pistää kun kaikki muutkin pelaajat.välillä oon huomannu et jos poika ei tee kunnolla jotain asiaa esim.alkuveryttelyissä niin isä ei paljoa siihen sano mutta ei yleensä mitään erityis oikeuksia ole.
juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....................................
xpulse
Resident goalie geek
 
Posts: 192
Joined: Fri Aug 10, 2007 8:54 pm
Location: tervakoski

Postby maalivahti95 » Sat Mar 01, 2008 8:56 am

Meidän joukkueessa lellitys tulee esiin peliajassa. Ketään muuta ei päästetä maaliin kuin oma poika. Poika ei ole milläänlailla huippu ja huononakaan päivänä ei muita lasketa maaliin.

Voiko asialle tehdä mitään ?
maalivahti95
Rookie
 
Posts: 13
Joined: Tue Aug 21, 2007 6:17 am

Postby Cheese » Sat Mar 01, 2008 9:42 am

Sano isälle suoraan että hän peluuttaa epäreilusti. Että sinäkin tahdot pelata yhtä paljon kun hänen poikansa. Mutta älä vain ala haukkua poikaa, sillä hän kertoo siitä isälleen ja sitten sinä et ainakaan saa peliaikaa.
Let There Be Cheese
And There Was Cheese
User avatar
Cheese
Resident goalie geek
 
Posts: 429
Joined: Thu Oct 18, 2007 7:13 pm
Location: Tampere

Postby beaver » Sat Mar 01, 2008 10:05 am

Jos olet esim. Syntynyt -95 ja seurasi pelaa Nuori Suomi säännöillä ei ongelmaa pitäisi olla. Jos näin on, niin valmentajasi on lukutaidoton tai aivoton. D nuoremmassa nimittäin peliaika täytyy jakaa tasan. Yhteys vaan valmennuspäällikköön tai seuran johtoon.
Roppaa eteen...
User avatar
beaver
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Thu Apr 27, 2006 8:29 am
Location: Pirkkala

Postby maalivahti95 » Sat Mar 01, 2008 10:27 am

Kiitos rohkaisuista !

Meidän joukkueessa nimenomaan kauden alussa puhuttiin, että veskaritkin saa pelata tasaisesti mutta se ei ole toteutunut. Lupauksia on annettu pitkin kauden mutta niissä ei pysytä. Vain valmentajan poika pelaa. Kun asiasta kysyttiin valmentajalta niin hän lopetti tervehtimisen, katselee vihaisesti ja äkseerää harkoissa.
maalivahti95
Rookie
 
Posts: 13
Joined: Tue Aug 21, 2007 6:17 am

Postby jussiha » Sat Mar 01, 2008 11:39 am

Voi herranen aika. Uskomatonta touhua aikuiselta ihmiseltä. Kuules maalivahti95, sulla on vaan yks elämä elettävänä. Älä IKINÄ anna tuollaisten tyyppien pilata elämääsi. ROHKEUTTA. Pidä oikeuksistasi kiinni. Tietenki valmentaja-isukille on kova pala kun oma kultapossu onkin sopivampi makkaramyyjäksi..... Täytyy sanoo että nyt hermo kiristy aikalailla!
jussiha
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 24
Joined: Tue Oct 24, 2006 6:21 pm
Location: Nokia

Postby maalivahti95 » Sat Mar 01, 2008 2:02 pm

Olen saanut teiltä niin paljon rohkaisua etten anna valmentajan alistaa itteäni vaikkei mun kohtalosta ehkä helppoa tulekaan.

Seurani on iso ja hyviä tapoja kunnioittava. Uskon ettei tällaista sallita jos vien asian eteenpäin. En halua rettelöidä vaan pitää omista oikeuksista kiinni.

Olen kuullut seuran sisällä että isät joutuisivat luopumaan valmennustehtävistä joiden pojat pelaa samassa joukkueessa. Se olisi kyllä helpotus. Ei tarttis ruveta vääntää kättä.

Mietin vaan miten tämä valmentajan poika sen jälkeen pärjää kun isä ei ole enää sitomassa luistimen nauhoja kiinni eikä antamassa peliaikaa vaan ollaan kaikki veskarit samalla lähtöviivalla. Tulee mielenkiintoinen kausi ensi vuodesta.

Kiitos kaikille kirjoittajille ja erityisesti tukijoille.
maalivahti95
Rookie
 
Posts: 13
Joined: Tue Aug 21, 2007 6:17 am

Next

Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests
cron