ISÄ VALMENTAJANA ?

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Postby ProGoalie » Tue Mar 04, 2008 7:08 pm

no goalie no game wrote:Ylläkuvatunlaista tilannetta minäkin tuolla edellissivulla koitin kuvailla... että välillä se on noinkin päin.

Siis näitähän on aikalailla kahta lajia vain , ja esimerkit nyt tullu kyllä jo tässä sanottua
Pari helppoa laukaisee mukavasti jännityksen
User avatar
ProGoalie
Lord of goaltending
 
Posts: 547
Joined: Wed May 31, 2006 2:01 pm
Location: Tampere

Postby Juge_I » Wed Mar 05, 2008 6:13 pm

Kyllä meilläkin -95 ikäsissä pelaa maalivahdit tasan ja vieläpä kahdessa eri tasojoukkueessa. vaikka vanhemmat kuinka valitsee parasta.
Perustelen vaan sillä, että kaikki treenaa yhtä paljon ja teknisesti on samalla tasolla. Opit pitää oppia tuomaan peleihin ja koko kauden tulokset osoittaa että olen ollut täysin oikeassa (kaikki pelaa hyviä ja vähän huonompia pelejä)
no aiheeseen. ei tulisi mieleenkään lelliä omaa kakrua, valitettavasti aika-ajoin päinvastoin (kuten tossa muutkin isät kirjoitti).
Mutta kyllä näissä hommissa törmää myös niihin lapsensa polun tallaajiin ja sitä tehdään keinolla millä hyvänsä. Äkkiä vaan eroon moisista, ne kun tietämättään myös pilaa oman muksunsa mahdollisuudet. ei ne opi tekemään duunia 'menestyksensä' eteen.

Pahinta ehkä kuitenkin mitä olen kuullut on tapaus jossa apuvalmentaja vaimoineen haukkui poikaansa imuriksi kotona ja vielä myönsi sen. on siinä pojan kiva pelailla kun ei kotoa tule painetta yhtään.
Juge_I
Rookie
 
Posts: 7
Joined: Thu Mar 29, 2007 7:31 am

Postby Hevonen » Sat Mar 15, 2008 8:25 am

Inhoan sitä kun meijän koutsi pistää viel täl kaudel pelaa puoliks.
Mut onhan se parempi ku et ei pelaa ollenkaa. Ens kaudel pelataan kyl kokonaan.
Ihmettelen kyl tota et vaa yks pelaa. Meijän seuras asiaan kyl ois jo puututtu. maalivahti95 tsemppiä! :wink:
Hevonen
Maalivahti
 
Posts: 48
Joined: Sun Nov 04, 2007 9:26 am
Location: Turku

Postby xpulse » Sat Mar 15, 2008 12:00 pm

ittellä ei ole isää valmentajana mutta samaa kokemusta on kuin maalivahti95.valmentaja on luvannut mulle monta kertaa että meet seuraavaksi maaliin mutta lupaukset on aika usein pettänyt.ja jos harkoissa menee helppo niin valmentaja rupee huutamaan ja opastamaan vaikka ei tiedä maalivahti pelistä mitään (maalivahti valmentaja armeijjassa :?)mutta jos toisella maalivahdilla menee helppo niin valmentaja ei sano mitään.en tiedä mistä tämä johtuu mutta ihmetyttää varsin paljon.
juuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....................................
xpulse
Resident goalie geek
 
Posts: 192
Joined: Fri Aug 10, 2007 8:54 pm
Location: tervakoski

Postby Pave The Keeper » Sat Mar 15, 2008 7:11 pm

xpulse wrote:ja jos harkoissa menee helppo niin valmentaja rupee huutamaan ja opastamaan vaikka ei tiedä maalivahti pelistä mitään (maalivahti valmentaja armeijjassa :?)mutta jos toisella maalivahdilla menee helppo niin valmentaja ei sano mitään.en tiedä mistä tämä johtuu mutta ihmetyttää varsin paljon.


Se kuule saattaa vaan tuntua siltä, kyllä se sillekin on varmaan huutanu sillon ku et oo ollu näkemässä/kuulemassa.
Jääkiekkoilija, ei urheilija.
Pave The Keeper
Lord of goaltending
 
Posts: 722
Joined: Tue Jun 05, 2007 6:37 am

Postby mokkevalakka » Sat Mar 15, 2008 7:31 pm

kyllä on iskä väärässä
paikassa jos vain omapoika pelaa tai muuten ei itseään jäävää.
itse olen pitänyt siitä huolen etten ole valinnut mokkea peliin,päävalmentaja on sen tehnyt aina.tämän asian päätin silloin kun rupesin valmentajan hommiin.ei silti jos minulta olisi kysytty olisin peluuttanut molempia mokkeja.
mokkevalakka
Resident goalie geek
 
Posts: 467
Joined: Sun May 14, 2006 2:57 pm

Postby maalivahti95 » Mon Mar 24, 2008 9:39 am

Nyt kun asiaa on alettu penkomaan valmentaja-isän osalta niin hänellä onkin aikaisempia huomautuksia vastaavanlaisista jutuista.

Vanhemmat ovat tehneet hänestä reklamaatioita, joista hän on ottanut kuulema hetkeksi opikseen mutta vähän ajan päästä ottaa taas jonkun toisen/toiset pojan/pojat hampaisiinsa. Näin ei saa enää jatkua.

Toivomme hänen valmentajauralle päätöstä, jonka takana on koko joukkue.

Maalivahdin Iskä
maalivahti95
Rookie
 
Posts: 13
Joined: Tue Aug 21, 2007 6:17 am

Postby Hyde » Mon Mar 24, 2008 7:01 pm

No johan pomppas................................
Last edited by Hyde on Mon Mar 24, 2008 7:04 pm, edited 1 time in total.
Hyde
Rookie
 
Posts: 8
Joined: Tue Oct 30, 2007 8:08 pm

Postby Hyde » Mon Mar 24, 2008 7:01 pm

Itse olen yhtenä valmentajana poikani ikäisten joukkueessa ja ihmettelen
maalivahti-95:n koutsin käytöstä. :evil:
Meillä on sovittu maalivahtien kesken kumpi pelaa maalissa ja kumpi kentällä. Pojat sopivat siitä hyvin tasapuolisesti. Koskaan ei ole vielä tullut vastaan tilannetta että molemmat
haluaisivat olla maalissa tietyissä peleissä. Valmennuksesta voisi mainita
että poikaani joudun jopa joissakin harjoituksissa patistamaan paremmin tekemään harjoitukset, kun toiselle ei tarvitse paljoa sanoa. Liekö isä-poikasuhteessa se huonopuoli ettei poika aina usko isäänsä .:wink:
Toivon nykyvalmennuksessa mentävän siihen suuntaan että tasapuolinen peluuttaminen antaa hyvän pohjan kaikille pelaajille jääkikkoinnostumisen jatkumiselle. Tiedän myös tilanteen jossa on valmentaja valinnut ns. omasta mielestään parhaat pelaajat joukkueeseensa ja loput voivat pelata
sillä minne mahtuu. En ihmettele jos jääkiekko ei ensi kaudella enää kiinnosta näitä valmentajan" ei hyviä"pelaajia.:x
Toivon sinulle maalivahti-95 tsemppiä jatkossa, olet asian nostanut hyvin esille :D ja toivon että kyseinen valmentaja saa jojo:lta / seuraltaan sellaisen
nuhtelun :oops: ettei enää tulisi sortumaan vastaavanlaiseen lapsellisuuksiin.
Hyde
Rookie
 
Posts: 8
Joined: Tue Oct 30, 2007 8:08 pm

Postby maalivahti95 » Fri Dec 12, 2008 6:23 pm

Loppu hyvin kaikki hyvin. Loppu tuli valmennuksesta ja peliaikaa tulee ny tasapuolisesti.
maalivahti95
Rookie
 
Posts: 13
Joined: Tue Aug 21, 2007 6:17 am

Postby podle » Tue Feb 17, 2009 1:02 pm

Mulla ollu vastaavanlainen tilanne faijja oli mv valmentaja, ja pelasin yksin kaikki toisen joukkueen peli ku oli kaks jengii kyllhä siit kränää tuli, mut ei niitte auttanu ku se oli valmentajan päätös kuka pelaa. meillä ainaki
Jääkiekko on joukkuepeli, siks maalivahti oonki
podle
Rookie
 
Posts: 6
Joined: Sun Feb 15, 2009 7:50 pm
Location: porvoo

isä valmentajana

Postby da_goalie » Tue Feb 17, 2009 2:00 pm

Omassa joukkueessani ei ole maalivahtivalmentajaa :?
Mutta isäni on huoltaja ja on siksi aina kaukalon laidalla. Isänikin on ennen pelannut maalissa ja siksi saan häneltä usein hyödyllisiä ohjeita ja pyrin pelaamaan niitten mukaan. Maalivahtipelini on mennyt tällä kaudella suuren hypyn eteenpäin kiitos isäni.
kaikki kiinni, loput kulmiin
da_goalie
Resident goalie geek
 
Posts: 159
Joined: Sat Oct 04, 2008 6:04 am
Location: Lohja

Postby Imuri96 » Tue Feb 17, 2009 5:02 pm

podle wrote:Mulla ollu vastaavanlainen tilanne faijja oli mv valmentaja, ja pelasin yksin kaikki toisen joukkueen peli ku oli kaks jengii kyllhä siit kränää tuli, mut ei niitte auttanu ku se oli valmentajan päätös kuka pelaa. meillä ainaki


Mulla oli myös ennen faija mv-valmentajana. Huutoa ja tappeluahan siitä tuli. Päätimme yhdessä, että hän pysyy vain huoltajan hommissa. Hän on käynyt jossain mv-koulutuksissa ja hän antaa kotona välillä ihan hyväkin neuvoja. Välillä tykkää puuttua vähän liikakin ja tappeluksi menee. Kun hän huutaa, niin vähän siinä välillä itseluottamus menee, mutta hänestä on kyllä ollut enemmän hyötyä kun haittaa. Kun olin pienempi, niin hän hyvin muistutti ja neuvoi venyttelemään. Nykyään venyttelen ihan oma-aloitteisesti. :) Ei isä poika valmennussuhdetta kannata pitkälle jatkaa, mutta onhan siitä hyvätkin puolet...
User avatar
Imuri96
Resident goalie geek
 
Posts: 411
Joined: Fri Dec 12, 2008 6:10 pm
Location: Helsinki

Postby Karvakamu » Wed Mar 04, 2009 7:59 pm

Itsehän olen isäni valmennuksessa ja käytännössä katsoen pelaan jokaisen ottelun. Isä on sanonut, että olen samantasoinen joukkueen toisen maalivahdin kanssa, mutta toisen peliajasta on karsittava, jotta toisesta voi kehittyä maailmanluokan maalivahti. Tässä tapauksessa satun olemaan se onnekas, josta ollaan leipomassa "tulevaisuuden maalivahtia". Matkalla tähtiin on tehtävä uhrauksia ja edes taivas ei ole rajana!
User avatar
Karvakamu
Aloitteleva maalivahti
 
Posts: 19
Joined: Tue Feb 24, 2009 8:46 pm
Location: Raahe

Postby beaver » Thu Mar 05, 2009 7:10 am

Minäpä annan tässä kohtaan kaikille isä valmentajille kullanarvoisen neuvon. Lopettakaa poikanne joukkueen valmentaminen D junnuissa. Näin annatte pojallenne paremmat mahdollisuudet jatkaa seurassa myöhemminkin.

Nimittäin asia on niin, että vaikka poikanne olisi ikäluokan ehdotonta huippua, sillä ei ole mitään väliä, koska "vastustajia vanhemmissä ja vähän joka puolella" tulee riittämään ihan kotitarpeiksi.

Se, että jollain maalivahdilla on isä, joka on mv-valmentaja, ei auta mitenkään pojan uraa. Paitsi siinä tapauksessa, jos pojan joukkueella ei ole mokkevalmentajaa ja isä toimii vapaa-ajalla pojan henkilökohtaisena valkkuna ilman ristiriitoja joukkueen kanssa.


Täytyy kuitenkin muistaa, että isät pyörittävät suomalaista juniorijääkiekkovalmennusta. Jos näitä isiä ei olisi, niin olisimme pulassa valmennusken suhteen. Se, että jollain valmentajalla on lapsia, ei saa olla tuomittavaa.
Roppaa eteen...
User avatar
beaver
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Thu Apr 27, 2006 8:29 am
Location: Pirkkala

PreviousNext

Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest