Ajoitus

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Ajoitus

Postby Pave The Keeper » Tue Jan 29, 2008 7:19 am

Eli MV-valmentaja sano, että mulla on välillä ajotuksen kanssa hakemista. Pystyykö sitä treenaamaan mitenkään? Eli tarkotan ajotuksella siis sitä, että esim. läpiajossa tulee vastaan ja pitäs periaatteessa päästä samaan vauhtiin pelaajan kanssa. Mulla käy välillä niin, että lähen liikkumaan liian aikasin tai liian myöhään maaliin päin. Ja sillon aika usein verkko soi. Myös sitä ajotus on, että jos tulee lörppö veto, niin ei olla liian aikasin torjumassa kiekkoa, vaan sillon kun veto oikeesti on siinä vieressä. Mulla on käyny semmonen on mielessä, että voisko näin käydä: Tulee siniviivalta lörppö veto ja pitää lähteä liukumaan, mutta veto on niin huono, että on ehtinyt liukua pois alta. Ei toi nyt ehkä kuitenkaan oo realistista. Onko muilla samanlaista onkelmaa pääasiassa noissa läpiajoissa?
Jääkiekkoilija, ei urheilija.
Pave The Keeper
Lord of goaltending
 
Posts: 722
Joined: Tue Jun 05, 2007 6:37 am

Postby beaver » Tue Jan 29, 2008 7:53 am

Löytäisikö Razor jostain vanhojen saittien syövereistä topicin Beaverin rankkarikoulusta. Siinä olin kirjoittanut aiheesta mielestäni ihan hyvän jutun?????

Noihin kauempaa tuleviin laukauksiin on olemassa sellaisia yksinkertaisia drillejä:
Laukojia 2-4 neljä kaarien yläpuolella. He ampuvat jossain määrätyssä järjestyksessä lyöntilaukauksia. Mokke pyrkiin reagoimalla valitsemaan oikean torjunnan. Mataliin jäitten kautta ja korkeisiin pystyssä.
Meillä on ollut syksyllä poikien kanssa sellaista ongelmaa, että jäbät pelaavat ylös ammuttuja kaukolaukauksia jäissä pelaten. Olemme noita drillejä tehneet paljonkin syksyna aikana ja tulokset ovat olleet tosi hyviä. Samalla tulee treenattua käsien toimintaa. Se on ollut meillä myös painopisteeenä. Ajoitus ja oikean torjunnan valitseminen on parantunut huomattavasti.
Voisin tuosta jossain vaiheessa laittaa clipin tuonne drill-corneriin.
Roppaa eteen...
User avatar
beaver
Lord of goaltending
 
Posts: 1131
Joined: Thu Apr 27, 2006 8:29 am
Location: Pirkkala

Postby Pave The Keeper » Tue Jan 29, 2008 1:13 pm

Joo mulla on ollu kans tota että lähen pelaamaan just noita korkeita kaukovetoja jäistä, vaikka ne ois helpompi ottaa pystystä. Maltti on valttia.
Jääkiekkoilija, ei urheilija.
Pave The Keeper
Lord of goaltending
 
Posts: 722
Joined: Tue Jun 05, 2007 6:37 am

Postby raZor » Sat Feb 02, 2008 11:20 pm

beaver wrote:Löytäisikö Razor jostain vanhojen saittien syövereistä topicin Beaverin rankkarikoulusta. Siinä olin kirjoittanut aiheesta mielestäni ihan hyvän jutun?????


Sorry Beaver minulta ei löydy mitään aiheeseen liittyvää. Ehkä Juha voisi auttaa asiaa, jos vaikka häneltä löytyisi jokin vanha varmuuskopio foorumista, jolloin tuo aihe oli vielä elossa.

JP
User avatar
raZor
Moderaattori
 
Posts: 2156
Joined: Wed Apr 26, 2006 4:58 pm
Location: Jyväskylä


Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests