Kiekko kateissa

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Postby jrman » Fri Apr 10, 2009 2:34 pm

Stratos wrote:
jalmari wrote:mun mielestä valkoissia kiekkoja käytetään että pelajaat oppii pitään katseen ylhäällä

Samalla periaatteella ne veskoilla toimii.

Ennen kuin menet silmälääkäriin, treenaa silmä-käsi koordinaatiota. Tennispalloa seinään, pesistä, tennistä jne.. Kaikkea mitä vain voit kuvitella.

Kannattaa myös katsoa kiekkoa.


Äärimmäisen hyvä harjoitusmuoto, ainakin omasta mielestäni.

Olen siis palannut maalin suulle monen vuoden tauon jälkeen, monen sattuman kautta. Aiemmin pelatessani vahvuus oli juurikin tuo silmä-käsi kordinaatio, kiekko löytyi helposti, seuraaminen oli automaatio jne. Ja veikkaan tämän johtuneen yli kymmen vuoden ajan harrastetusta pesäpallosta, jota pelasin 1-vahtina ihan jo "kunnon" sarjoissa. Pesäpallossa oltiin jo sillä tasolla silmän ja käden yhteistyössä, että vastajuoksusta sai pallon matalasta lyönnistä ekasta tai tokasta pompusta heittokäteen ja heitto suoraan perään.

Nyt kun on luukulle paluun tehnyt niin olen yllätyksekseni huomannut että vaikka mies kangistuu ja hidastuu, niin kiekot löytyvät yhä edelleen. Eli yksi asia, mikä ei kadonnut, oli juurikin tuo silmän ja käden yhteistyö.
User avatar
jrman
Resident goalie geek
 
Posts: 474
Joined: Sun Feb 15, 2009 6:17 pm

Previous

Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests
cron