Venyttely

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Re: Venyttely

Postby NotProGoalie » Tue Jun 18, 2013 9:10 pm

Morjensta!

Elikkä jääkiekkoa noin 4 vuotta olen harrastanut, ja pari vuotta sitten tuli venyteltyä aika ahkerasti, joten venyvyyteni parani n.10cm sivuspagaattiin. Sittemmin venyttely jäänyt, joten nyt haluaisin itseni saada spagaattiin. Perusvenyvyys kuitenkin hyvin tallessa.

1) Kuinka kauan prosessi kestää, suurinpiirtein?
2) Kuinka monta kertaa pitäisi venytellä viikossa, ja kuinka kauan yhden venyttelyn kuuluisi kestää.
3) Entä kuuluisiko mun venytellä jotain tiettyi lihaksia enemmän?

Kiitos jo etukäteen tähän vastaaville! :roll:
NotProGoalie
Rookie
 
Posts: 4
Joined: Tue Jun 18, 2013 9:04 pm

Re: Venyttely

Postby Neuer » Sat Aug 24, 2013 6:22 pm

NotProGoalie wrote:1) Kuinka kauan prosessi kestää, suurinpiirtein?
2) Kuinka monta kertaa pitäisi venytellä viikossa, ja kuinka kauan yhden venyttelyn kuuluisi kestää.
3) Entä kuuluisiko mun venytellä jotain tiettyi lihaksia enemmän?

Kiitos jo etukäteen tähän vastaaville! :roll:


1. Riippuu todella paljon ihmisestä ja sen nykyisestä venyvyydestä. Joten tuohon ei ole suoraa vastausta. Ehkä jopa kuukausia.
2. Joka päivä olisi hyvä venytellä. Yleinen sääntö venyttelyn kestoksi on 30 sek./venytys.
3. Sivu spagaattissa, olikohan se nyt nivusia ja lonkankoukistajia (?) Tästä en ole ihan varma.
Image
“A true teammate fights not because he hates the person in front of him,
but because he loves the person beside him.”
User avatar
Neuer
Rookie
 
Posts: 7
Joined: Mon Jun 25, 2012 5:45 am
Location: Helsinki(Stadi)

Re: Venyttely

Postby Didymus » Thu Feb 27, 2014 12:31 pm

Itsellä tulee melkein joka vuosi tehtyä srk:nna järjestämä ystävyysturnaus Venäjän puolelle, ja monesti tulee paria peliä per päivä. Miten venyttelette yleensä jos on monta reeniä tai peliä samana päivänä?

Itse tähän asti yrittäny aina lämmittää hieman ennen peliä ja venytellä vähän joka välissä. Onko venyttely johonkin kohtaan huono tai palautumista hidastava?

Kokemuksia?
Godspeed!!!
Didymus
Rookie
 
Posts: 10
Joined: Thu Jan 05, 2012 8:26 am

Re: Venyttely

Postby Robomop » Thu Feb 27, 2014 3:53 pm

Didymus wrote:Itsellä tulee melkein joka vuosi tehtyä srk:nna järjestämä ystävyysturnaus Venäjän puolelle, ja monesti tulee paria peliä per päivä. Miten venyttelette yleensä jos on monta reeniä tai peliä samana päivänä?

Itse tähän asti yrittäny aina lämmittää hieman ennen peliä ja venytellä vähän joka välissä. Onko venyttely johonkin kohtaan huono tai palautumista hidastava?

Kokemuksia?


Itse pohjatyö tehdään tietenkin jo kotimaan puolella, pelipäivänä kannattaa varata lämmittelyyn ja venyttelyyn vähintään tunti. Mieluummin kaksi. Ja painotus lämmittelyllä!

Mutta itse asiaan: ennen peliä lyhytkestoisia (alle 20s) muutama kerta/ lihas, pelin jälkeen n. 30s/ lihas(ryhmä). Äläkä unohda ravintopuolta: palautusjuoma heti pelin päälle venytysten lomassa ja syödäkin kannattaa ettei tule nääntyminen päivän temmellyksissä.
Tällainen hyvin hyvin pikainen ohje, toivottasti on jotain apua. (Ja Venäjä kaatukoon mmm..vaikkapa 3-1 :lol: )
Ding dong the Witch is dead!
Robomop
Maalivahti
 
Posts: 44
Joined: Tue Apr 30, 2013 11:20 am
Location: Oulu

Re: Venyttely

Postby Didymus » Mon Mar 17, 2014 12:54 pm

Reissu tehty!

Lämmittelyt jäi syystä tai toisesta aika vähäiseksi mutta paikat pysy ihan hyvin kasassa, mitä yks päälleajo jonka seurauksena vekki tuli korvan taakse, mutta sehän on ihan toinen juttu :)

Alku -ja loppuvenyttelyt tuli ihan kohtalaisesti tehtyä. Lonkankoukistaja vähä revähti kun pelasin pari peliä lopusta kentällä ja loikkasin vaihtoaitioon vähän liian vauhdikkaasti :D

Jatkossa pidemmät lämmittelyt ois jees! Kiitos neuvoista!

Ps. Osa kaatu, osa ei ;)
Godspeed!!!
Didymus
Rookie
 
Posts: 10
Joined: Thu Jan 05, 2012 8:26 am

Previous

Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
cron