Miten venyttelette ennen jäitä

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Postby Blocker » Tue Jan 29, 2008 4:31 pm

Flamíngoo wrote:Olen huomannut että jo tässä iässä (26v) on jonkinasteinen alkulämpö aivan välttämätön...


Minä taas olen huomannut että Pete on osunut alkulämmittelyssä täydellisesti asian ytimeen! :D
Blocker
Lord of goaltending
 
Posts: 727
Joined: Fri Dec 01, 2006 8:04 pm
Location: Tampere

Postby Jakke76 » Tue Jan 29, 2008 7:36 pm

Mites se sanonta menee, lahjattomat treenaa. Sama pätee lämmittelyihin, kamat päälle, ja jäälle. Siellä sitten muutama venytysliike, lähinnä nivusille, ja peliin vaan. Ilmeisesti hullun tuuria kun ei oo paikat paukkunu, tai sit on äijä vaan 31 veenä niin rautaisessa kunnossa. :lol:
Jakke76
Resident goalie geek
 
Posts: 350
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:11 pm

Postby Masa » Wed Jan 30, 2008 6:17 am

Jakke76 wrote:Mites se sanonta menee, lahjattomat treenaa. Sama pätee lämmittelyihin, kamat päälle, ja jäälle. Siellä sitten muutama venytysliike, lähinnä nivusille, ja peliin vaan. Ilmeisesti hullun tuuria kun ei oo paikat paukkunu, tai sit on äijä vaan 31 veenä niin rautaisessa kunnossa. :lol:


Niin tai sit on sellaset nivelet ja lihakset jotka ei ota damagee niin helposti...esim. itellä on jo vauvana todettu lonkissa jäykkyyttä eli alkulämpö ja venyttely on välttämätön jos aikoo pelaamista jatkaa...oishan sitä mukava pelailla kun vaan menis hallille ja vetäs kamat niskaan ja peli kulkis mut ei niin ei...
User avatar
Masa
Lord of goaltending
 
Posts: 689
Joined: Thu Apr 27, 2006 2:01 pm
Location: Helsinki

Postby Pete » Wed Jan 30, 2008 7:51 am

Masa wrote:Niin tai sit on sellaset nivelet ja lihakset jotka ei ota damagee niin helposti...


Tässä on varmasti suuria eroja yksilöiden välillä. Mulla on paikat menneet vaivatta solmuun aina tuonne 35:n hujakoille. Koulussa aina luokan notkeimpien ja kimmoisimpien joukossa. Mutta mutta: taisi olla niin, että tuossa 25 vuoden korvilla systeemi alkaa luisua alamäkeen ja viimeiset vajaa kymmenen vuotta sen on huomannut.

Paikat jäykistyy väistämättä, mutta efektiä voi hidastaa huomattavasti oikeanlaisella treenillä. Jätetään painot pois (tätä suositti myös Jamo kesän 05 leirillä) ja keskikroppaa kehittävää ja runsaasti venyttelyä sisältävää liikuntaa sopivasti jäiden lisäksi. Lisätään hyvä tuuri, ettei kukaan ole kaatunut päälle kun on ollut huonossa asennossa ja tässä pyöritään ilman vakavampaa damagea - mitä nyt pari lämäriä päähän on tullut...

t. Pete
Last edited by Pete on Wed Jan 30, 2008 8:54 am, edited 1 time in total.
Posts are goalies best friends
Image
User avatar
Pete
Lord of goaltending
 
Posts: 590
Joined: Thu Apr 27, 2006 3:04 pm
Location: Espoo

Postby Flamíngoo » Wed Jan 30, 2008 7:54 am

Jakke76 wrote:Mites se sanonta menee, lahjattomat treenaa. Sama pätee lämmittelyihin, kamat päälle, ja jäälle. Siellä sitten muutama venytysliike, lähinnä nivusille, ja peliin vaan. Ilmeisesti hullun tuuria kun ei oo paikat paukkunu, tai sit on äijä vaan 31 veenä niin rautaisessa kunnossa. :lol:


Noniinno... Kaipa sitä VOISI mennä suoraan peliinkin, mutta sanotaanko näin että pelityylini korostaa notkeutta ja liikkuvuutta, joten ilman venyttelyjä tulisi annettua turhaa tasoitusta. Tästä pelityylistä johtuen varmaan paikatkin paukkuu suht helposti. Samapa tuo, venyttely on ihan kivaa puuhaa :)
If all else fails dive headfirst.
User avatar
Flamíngoo
Resident goalie geek
 
Posts: 105
Joined: Thu Aug 09, 2007 7:34 pm
Location: Helsinki

Postby Jakke76 » Wed Jan 30, 2008 8:07 am

Mä en ole ikinä ollut mikään notkea kaveri, rento kuin rautakanki ja notkea kuin norsu pätee aika hyvin. Punttitreeniä tulee jonkin verran tehtyä. Kai sitten kun ikää tulee lisää niin lämmittelyäkin tarttis tehostaa, mutt sen näkee sitten.
Jakke76
Resident goalie geek
 
Posts: 350
Joined: Wed Apr 26, 2006 6:11 pm

Postby Flamíngoo » Wed Jan 30, 2008 9:26 am

Jokainen tavallaan, mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle.

Veikkaan muuten että tuo punttitreeni vaikuttaa siihen ettei lihakset pauku niin helposti. Itse en ole juurikaan salilla käynyt, ja lihaksisto voisi olla paremmassakin kunnossa. :D Reisiä lukuunottamatta voimaa on kuin flunssaisessa päästäisessä. Reisien osalta yllän ehkä terveen päästäisen tasolle. Toisaalta notkeutta tuntuu olevan luonnostaan jonkin verran.
If all else fails dive headfirst.
User avatar
Flamíngoo
Resident goalie geek
 
Posts: 105
Joined: Thu Aug 09, 2007 7:34 pm
Location: Helsinki

Postby Mr. HooVer » Wed Jan 30, 2008 3:50 pm

Jakke76 wrote:Mä en ole ikinä ollut mikään notkea kaveri, rento kuin rautakanki ja notkea kuin norsu pätee aika hyvin. Punttitreeniä tulee jonkin verran tehtyä. Kai sitten kun ikää tulee lisää niin lämmittelyäkin tarttis tehostaa, mutt sen näkee sitten.

Raidin sanoin: Kumiasusteita käyttäväksi ihmiseksi ei kovinkaan joustava.
VAROITUS NÖÖSEILLE: Yllä oleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, "haihattelua", asiatonta huumoria tai pilkkaavia ilmaisuja. Lue varauksella
User avatar
Mr. HooVer
Lord of goaltending
 
Posts: 582
Joined: Wed Dec 13, 2006 6:59 pm

Postby Reggie » Fri Feb 01, 2008 8:30 am

Minuakaan ei varsinaisesti ole venyvyydellä siunattu. Eli tälläkin hetkellä kun istun lattialle, niin saan jalat levitettyä juuri ja juuri 90 asteen kulmaan. Tälläkin kaudella olen koettanut venytellä, mutta sitten on into melko nopeasti laantunut, koska yhtään notkeammaksi en ole tullut.

Itselläni liittyy venyttelyyn/paikkojen lämmittelyyn vielä sellainen osittain taikauskoinenkin juttu... Aina silloin kun oikein huolella koettaa valmistautua peleihin/treeneihin, niin ei saa mitään kiinni. Sitten taas menee paremmin, kun menee kylmiltään ottamaan lämmittelyvetoja ja sen jälkeen pelin/treenien tauoilla vähän venyttelee.

Vielä sen verran, että nuorempana kun tuli venyteltyä, niin paikat (nivuset) meni jatkuvasti, mutta nyt kun on tuon venyttelyn jättäny vähemmäksi paikat kestää kunnossa. Ilmeisesti ollut hieman venyttäjässä vikaa... :)
Reggie
Maalivahti
 
Posts: 44
Joined: Wed May 09, 2007 3:40 pm

Previous

Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest