Aloittaminen uudestaan

Tällä alueella keskustelemme kaikesta mahdollisesta joka liittyy maalivahtivalmennukseen ja/tai maalivahtien harjoitteluun.

Moderators: Jukka Ropponen, juha, Jan, raZor

Postby Jonppa » Wed Nov 24, 2010 2:40 pm

No ite ainakin kun oli taukoa pelaamisesta niin tein pitkiä, noin tunnin juoksulenkkejä ja jonkun verran loikkia ja lihaskuntoharjotuksia painoilla ja ilman ja poljin kuntopyörää ja tietysti venyttelin päivittäin. Nyt kun on taas pelannu aktiivisesti niin oon myös treenipäivinä käyny ennen tai jälkeen jäitten käyny noin 20-30 min juoksulenkillä tai polkenu pyörää. Itelleni kans intissä tuli muutama kilo lisää vaikka treenasin sielläki paljon, nyt painan tosin yhtä paljon tai enemmän kuin sillon, mutta se johtuu varmaankin kun on alottanut jääkiekon uudestaan ja siihen päälle punttitreenit+muut urheilut. Itelläni ainakin tuntuu, että vaikka kesällä treenais miten kovasti niin silti ekat jäät tuntuu aina paljon raskaammilta, joten paras kunto tulee mun mielestä pelaamalla.
Jonppa
Resident goalie geek
 
Posts: 276
Joined: Sun Jul 29, 2007 10:29 am
Location: Siilinjärvi

Postby Tonzaa » Thu Mar 31, 2011 9:42 am

Termosta vaan tasapuolisesti kaikille uudelta maalivahdilta!

Tässä on nyt hetki taas vierähtänyt ja ikää tullut, kun viimeksi on jääkiekko pelin maalissa pelannut ja nyt pitäs vähän purkaa tuntoja ja kysellä vinkkejä pelaamisen suhteen. Ikää on siis 17 ja syntynyt 93- eli 18 tulee kohta täyteen eli B-junnu ikäinen. Viimeksi on maaalissa tullut pelattua 12-vuotiaana ja nyt tulevana lauantaina olis tarkoitus päästä ensimmäistä kertaa kuuten vuoteen pelaamaan taas. Innolla odotellaan.

Viimeset pari vuotta on nyt sitten oltu kokonaan irti kiekosta ja vietetty jääpallon parissa ja sieltä käyty hakee muutamat suomenmestaruudet ja hopeat ja nyt on palo kiekkoon taas syntynyt, kun on tuntunut, että jääpallo puolella ei ole enää mitään saavutettavaa.

Tässä olen nyt vähän yli kuukauden treenannut joukkueen mukana ja jokaisissa treeneissä on tuntunut oppivan jotain uutta ja ihmeellistä mikä on helpottanut suuresti torjunta työskentelyä, mutta treenit on aina treenit ja nyt ajatuksena olis, että pitäis keksiä oikeesti jotain millä pää pysyis sen verran kylmänä, ettei vahingossakaan muutamalla helpolla tuhoa heti omaa peliä ja koko joukkueen peliä. Harkkapeli siis, mutta kilpailuhenkisenä ihmisenä haluan aina voittaa ja tehdä parhaani.

Jos jotain vinkkiä löytyy antaa niin ilomielillä kaikenlaista uutta otetaan vastaan :)
Tonzaa
Rookie
 
Posts: 2
Joined: Thu Mar 31, 2011 9:30 am

Postby Jonppa » Thu Oct 20, 2011 9:52 pm

Löysin sattumalta tämän minun joskus aloittaman aiheen ja ajattelin kysyä, että miten muilla "uudestaan aloittaneilla" on mennyt? Itse pääsee jäille noin 3-7 kertaa viikossa, ihan miten jaksaa käydä ja kerkeää. Nyt viimeinkin on alkanu huomata, että on kehittynyt kun on kohta 4 vuoden ajan käyny useamman kerran viikossa jäillä. Taso on edelleen harraste ja "ura" vähän polkee paikoillaan lukuunottamatta sitä pientä keikkaa 3.divarissa. Viime kaudella oli jotenkin motivaatio vähän hukassa, mutta nyt taas innostaa ihan eritavalla ja korkeemmalle haluais päästä kokeilemaan. Täällä Kuopion ja Savon alueella vaan ei oikein ole 3-2 divari joukkueita joihin pääsis koittamaan. Niitä on vähän ja tuntuu, että maalivahteja niihin riittäis. Ja sekin vielä tuntuu olevan jopa tuolla tasolla joillekkin esteenä jos on pienikokoinen. Jos joku tätä lukee ja tietää missä täälläpäin olis mahdollista päästä kokeilemaan niin ilmottakaa ihmeessä! En mä vielä vanha ole, mutta alkaa pelottamaan että eikö sitä enää koskaan pääse pelaamaan muualla, kuin harrastesarjoissa.
Jonppa
Resident goalie geek
 
Posts: 276
Joined: Sun Jul 29, 2007 10:29 am
Location: Siilinjärvi

Postby raakis- » Fri Jan 20, 2012 6:45 am

Moro!

Itse olen kohta 25-vuotias nuori mies ja kiekon lopetin tuossa 17-vuoden iässä ja aloitin 7 vuoden jälkeen uudestaan. Parit ensimmäiset treenit olivat melkoista hakemista, mutta nyt on alkanut kulkemaan suht koht. Isoin puute pelissäni on tasaisuus, sillä joskus työskentely on melkoista haamua toisen perään ja toisinaan menee jokainen veto sisään. Tekniikasta pitäisi noita perustorjuntoja hioa, sillä junnuja tuli opeteltua paljon nykypäivänä turhia tekniikoita sekä mv-valmennus oli mitä oli.

Alussa hommasin halvat kamppeet itselleni, jotta pääsisin edes jäälle kokeilemaan. Kun oli halvat ostettu ja pelin juonesta päästy kiinni, niin ostin sitten ne hyvät kamat. Jääaikaa tulee se viikossa oman joukkueen vakivuoro sekä muutamia tuurauksia silloin tällöin. Lisää jääaikaa pyrin saamaan ja kenties jopa päästä pelaamaan III-divariin, kun nyt tätä harrastesarjaa pelaan. Junnuja tuli pelattua SM-sarjaa, mutta loukkaantumiset, ensin 1,5 vuoden ja sen jälkeen 1 vuoden tauko Osgood-Slatterin takia, lopetti uran junnuja ja haittasi huomattavasti kehitystä. Vieläkin nuo polvet vähäsen ilmoittelee itsestään kun urheilee, muttei mitään verrattuna junnuaikojen kipuihin.

Eli tietääkö joku Tampereen seudulta jotain III-divarijoukkuetta, jonka treeneihin pääsisi kehittämään itseään? Pelaamaan tällä kaudella tuskin pääsisi, mutta treenaaminen kiinnostaisi.
"Knowledge is power" - Sir Fracis Bacon

"There is no knowledge that is power" - Lord Rayden
User avatar
raakis-
Rookie
 
Posts: 10
Joined: Thu Jan 19, 2012 6:24 am
Location: Tampere

Previous

Return to MV-valmennus ja harjoittelu

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests
cron